«شیراز»

 پتروشیمی شیراز در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، مبلغ ۴/ ۱۶۷۴میلیارد تومان درآمد داشته که ۵۹/ ۶۰درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۴۱/ ۳۹درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۸۵/ ۲۰‌درصد و نسبت به میانگین ماه‌‌‌های قبل ۸۵/ ۲۰‌درصد کاهش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹/ ۱۶۲درصد افزایش درآمد داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان۳۱ اردیبهشت، جمع درآمدهای شرکت (فروش محصولات) ۳۷۹۰میلیارد تومان بوده و این در حالی است که جمع درآمد در دوره مشابه سال قبل برابر با ۱۱۲۸/ ۴میلیارد تومان بوده که ۸۸/ ۲۳۵درصد افزایش یافته است. در خصوص نرخ فروش اوره داخلی در سامانه کدال، هیات‌وزیران در تاریخ ١٨/ ٠٧/ ١٣٩٨، نرخ فروش کود اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را براساس نرخ‌های بورس‌کالا مصوب کرده است. براساس مصوبه مذکور، قیمت فروش کود اوره در کیسه ۵٠کیلویی درِ واحد تولیدی و تحویل به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به مبلغ ۳۹۸،۱۲۵ریال ابلاغ شده است. همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور باید ما‌به‌التفاوت قیمت فروش شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی را پس از حسابرسی یارانه‌‌‌ای در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار شرکت‌های مذکور قرار گیرد. طبق اطلاعیه پتروشیمی شیراز، تفاوت نرخ اوره تکلیفی با نرخ‌های قبلی ۲۳/ ۵میلیارد تومان بوده است. پتروشیمی شیراز به‌طور میانگین در سال گذشته ماهانه ۸۳‌هزار تن آمونیاک را به‌عنوان محصول اول زنجیره تولید کرده است. این رقم برای اردیبهشت ۱۰۱‌هزار تن بوده است. میانگین فروش ماهانه انواع محصولات این شرکت هم در سال گذشته ۱۵۰‌هزار تن بوده که در اردیبهشت به کمتر از میانگین و حدود ۹۲‌هزار تن رسیده است.

«ستران»

 سیمان تهران در اردیبهشت‌ماه امسال، مبلغ ۲/ ۱۵۵میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۱۳/ ۴۲درصد و نسبت به میانگین ماه‌‌‌های قبل ۱۳/ ۴۲درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵درصد افزایش درآمد داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ جمع درآمدهای شرکت ۴/ ۲۶۴میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (برابر با ۶/ ۱۶۵میلیارد تومان) به میزان ۶۷/ ۵۹‌درصد افزایش یافته است.

شرکت سیمان تهران در ماه اردیبهشت ۲۹۹‌هزار تن سیمان تولید کرده که رقمی بیشتر از میانگین ماهانه شرکت در سال گذشته (۲۳۵‌هزار تن) است. میزان فروش سیمان شرکت هم در اردیبهشت ۳۰۴‌هزار تن بوده است که رقم بالایی محسوب می‌شود. میانگین ماهانه سال گذشته ۲۳۴‌هزار تن بوده است. نرخ‌های فروش محصولات در فروردین ۵۱۰تومان در هر کیلو ثبت شد که در کنار نرخ ۵۱۳تومانی فروردین، بهترین نرخ فروش تاریخی سیمان تهران است. این رقم نسبت به میانگین سال قبل ۱۷‌درصد بالاتر است.

«کگل»

 تولید کنسانتره «کگل» به‌عنوان محصولات ابتدای زنجیره به‌طور متوسط هر ماه در سال گذشته برابر ۱۲۹۱‌هزار تن بوده و در ماه اردیبهشت ۱۲۸۲‌هزار تن محصول تولید کرده است. فروش گندله اردیبهشت شرکت ۵۶۳‌هزار تن (میانگین ماهانه سال قبل ۸۸۶هزار) و کنسانتره ۱۹۸‌هزار تن (میانگین ماهانه ۲۲۲هزار) بوده است. شرکت در اردیبهشت ۲۷۴۱میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به ماه‌‌‌های اخیر درآمد چندان بالایی محسوب نمی‌شود. میانگین درآمد ماهانه سال قبل ۳۹۷۵میلیارد تومان و بهترین فروش محصولات شرکت در اسفند با ۷۹۲۸میلیارد تومان رقم خورد. نرخ فروش گندله در ماه‌‌‌های اخیر تغییر خاصی نداشته و با ۳‌درصد کاهش ماهانه به ۳۸۴۷تومان برای هر کیلوگرم رقم خورده است.

«شکام»

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران در اردیبهشت‌ماه ۱۸۳میلیارد فروش داشته است که رقم قابل قبولی محسوب می‌شود. شرکت در نیمه اول سال قبل به طور میانگین ۹۹میلیارد تومان درآمد داشت؛ اما با رشد قابل‌توجهی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ میانگین فروش ماهانه ۲۰۷میلیارد تومانی را تجربه کرد. میانگین فروش ماهانه انواع محصولات شرکت در سال گذشته برابر با ۴۳۳۲واحد بوده و در اردیبهشت فروش ۴۹۴۹واحدی محصولات گزارش شد. نرخ فروش محصولات شرکت به طور میانگین در اردیبهشت‌ماه ۸/ ۳۶‌هزار تومان به ازای هر واحد بود که این نرخ تقریبا برابر با میانگین سال گذشته (۳۶‌هزار تومان) است.

«فسازان»

 غلتک‌‌‌سازی سپاهان در فروردین و اردیبهشت ۱۶،۱۴۴تن و ۱۷،۶۰۸تن شمش تولید کرده است. متوسط تولید ۱۲ماه قبل ۱۴،۷۹۴تن بوده است. این تولیدکننده شمش در فروردین و اردیبهشت ۱۵،۴۶۵تن و ۱۰،۵۱۴تن فروش داشته و به طور متوسط از فروردین تا اسفند گذشته ۱۴،۹۲۸تن فروش را گزارش کرده است. «فسازان» در اردیبهشت و فروردین به ترتیب ۱۸۵میلیارد تومان و ۲۴۶میلیارد تومان فروش داشته است. این شرکت در ۱۲ماه قبل هم به طور متوسط ۲۱۱میلیارد تومان فروش داشته است. نرخ فروش شمش در اردیبهشت و فروردین ۱۶۳،۱۲۰ریال و ۱۵۲،۵۱۴ریال به ازای هر کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش فروردین تا اسفند سال قبل هم ۱۳۷،۹۱۳ریال به ازای هرکیلو گزارش شده است.

«شپاس»

 نفت پاسارگاد به طور میانگین ماهانه تولیدی بالغ بر ۸۳‌هزار تن و فروشی به همین میزان داشته است. در فروردین و اردیبهشت، تولید این شرکت ۷۱هزار تن و ۳۷‌هزار تن و میزان فروش آن ۶۵هزار تن و ۶۶‌هزار تن گزارش شد. «شپاس» در این اردیبهشت ۶۵۱میلیارد تومان فروش و در فروردین ۶۸۰میلیارد تومان فروش انواع محصولات را داشته است. میانگین درآمد این شرکت در ۱۲ماه قبل ۶۶۵میلیارد تومان بوده است. میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در سال قبل ۸۰۱۳تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. نرخ فروش فروردین و اردیبهشت هم به ۹،۷۶۰تومان و ۱۰،۴۲۹تومان رسید.