مدیرعامل این شرکت، گزارش جامعی از روند فعالیت‌‌‌ همکاران‌‌سیستم در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و پیام هیات‌مدیره را به اطلاع سهامداران رساند.

محمد عزیزاللهی، با تاکید بر موفقیت‌آمیز بودن سال ۱۴۰۰ برای همکاران سیستم، بیان کرد: در سالی که گذشت، همکاران‌‌‌ سیستم شاهد رشد ۷۷درصدی سود عملیاتی تلفیقی و رشد ۷۳درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی بود. همچنین میزان درآمدهای عملیاتی سال ۱۴۰۰ به ۹۳۷میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص عملکرد «سیستم» در بازار سرمایه گفت: خوشبختانه سهام همکاران‌سیستم روند قابل قبولی را طی کرده است. براساس آمارها، بازده سهام‌‌‌ همکاران‌سیستم در بورس در فاصله زمانی بین دو مجمع ۹۹ و ۱۴۰۰، بیش از ۵۵‌درصد بوده، این در حالی است که میانگین بازده صنعت رایانه در این دوره زمانی، ۸‌درصد و میانگین شاخص کل ۳۰‌درصد بوده است.

سهم بازار همکاران‌سیستم از صنایع کلیدی در سال ۱۴۰۰

عزیزاللهی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص سهم بازار همکاران‌سیستم از صنایع کلیدی گفت: شرکت در سال‌های اخیر توانسته است نقش بسیار موثری در صنایع استراتژیک کشور از جمله صنعت سیمان، کاشی و سرامیک، پتروشیمی و فرآوردهای نفتی، غذایی و داروسازی ایفا کند؛ به طوری که توانسته است سهم قابل‌توجهی از بازار این صنایع را به دست آورد. این در حالی است که ۶۹‌درصد شرکت‌های بورس و فرابورس ایران از راهکارهای نرم‌‌‌افزاری همکاران‌سیستم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت، عوامل موفقیت گروه همکاران ‌‌‌سیستم در سال ۱۴۰۰ را این‌طور بیان کرد: همکاران‌‌‌سیستم یک سازمان باثبات و رو به توسعه است که گستره شبکه ارتباطی بزرگی دارد. موفقیت‌‌‌های کنونی با اتکا به اعتماد سهامداران و مشتریان، منابع انسانی متمایز و شایسته، حاصل شده است.

عزیزاللهی در ادامه با اشاره به استراتژی  Cloud-First بیان‌کرد: براساس آخرین بررسی‌‌‌های موسسه گارتنر پیش‌بینی شده است که اندازه بازار رایانش ابری دنیا در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۰‌درصد رشد خواهد داشت. همکاران‌سیستم هم در راستای تکنولوژی دنیا و با عرضه راهکاران ابری چند سالی در این مسیر گام برداشته و با تمرکز برنامه مشخصی را برای تداوم مسیر رشد در نظر گرفته است.

سبد محصولات و خدمات متنوع و جامع همکاران ‌‌‌سیستم

مدیرعامل همکاران‌سیستم با اشاره به اینکه امروز به تمامی مشتریان و صنایع، راهکارها، محصولات و خدمات جامع و متنوعی ارائه می‌کنیم، افزود: براساس آمارها، محصولات مبتنی بر تکنولوژی ابری، نفوذ قابل‌توجهی در کشور داشته‌‌‌اند. از این رو، ۵۵‌درصد کل مشتریان جدید شرکت، مشتری محصولات راهکاران ابری هستند و تلاش داریم با توسعه زیرساخت‌‌‌ها و خدمات IT بر بستر ابر، موفقیت‌‌‌های آتی را هم ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون حدود ۸۵هزار مشتری در گستره بزرگی از صنایع و کسب‌وکارها، از راهکارهای همکاران‌ سیستم استفاده می‌کنند؛ به طوری که بیش از ۸۵۰۰شرکت مشتری راهکاران و راهکاران ابری، حدود ۵۳هزار شرکت مشتری محصول سپیدار و حدود ۲۴هزار صنف مشتری نرم‌‌‌افزار دشت همکاران‌‌‌سیستم هستند.

عزیزاللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابط کاربری جدید محصولات همکاران سیستم (فانوس) گفت: فانوس با بهره‌‌‌گیری از آخرین تکنولوژی‌‌‌های معماری نرم‌‌‌افزار علاوه بر بهبود تجربه کاربری مشتریان، امکان توسعه آتی زیرساخت‌‌‌های نرم‌‌‌افزاری همکاران‌سیستم را فراهم می‌کند.

اهداف استراتژیک همکاران سیستم برای سال ۱۴۰۱

مدیرعامل همکاران‌سیستم در بخش دیگری از صحبت‌‌‌های خود، مهم‌ترین اهداف سازمان متبوع خود را در چهار بخش رهبری محصولی، ارائه تمامی خدمات IT بر بستر ابر، حال خوب سرمایه انسانی و موفقیت مشتری تبیین کرد و گفت: «یکی از اهداف همکاران‌سیستم برای سال ۱۴۰۱، ارائه تمامی خدمات IT  موردنیاز شرکت‌ها، بر بستر ابر است. به این منظور راه‌‌‌اندازی اولین دیتاسنتر همکاران‌سیستم در دستور کار قرار دارد.»

عزیزاللهی در خصوص راهکاران ابری نیز گفت: «همکاران‌سیستم در نظر دارد بیش از ۱۲۰۰مشترک جدید راهکاران ابری را جذب کند و ۱۶۰‌درصد درآمدهای این بخش را افزایش دهد.»

براساس گفته‌‌‌های مدیرعامل همکاران‌سیستم، پیش‌بینی می‌شود رشد سود عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۳‌درصد باشد.