«دلقما»: شرکت دارویی و بهداشتی لقما اعلام کرد، تغییرات عمده در صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده میان‌دوره‌ای ۶ماه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، مربوط به افزایش در تعداد فروش گروه محصولات شربت مایع، پودر و قطره به‌میزان ۱۵۷درصد، محصولات کپسول و قرص دراژه به‌میزان ۴۴درصد، محصولات ویال به‌میزان ۵۵‌درصد و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات در سه‌ماه دوم سال ۱۴۰۱ توسط کمیته قیمت‌گذاری سازمان غذا و داروست که موجب افزایش بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل شد.

«دسبحان»: سبحان دارو اعلام کرد، تغییر بیش از ۳۰درصدی سود و زیان عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از تغییر در سیاست‌های فروش براساس کشش بازار و کاهش قابل‌توجه در تخفیفات فروش و ترکیب بهینه تولید و فروش است.

«تپسی»: شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس، در جهت تحقق برنامه توسعه جغرافیایی، طبق تصویب هیات‌مدیره فاز دوم فعالیت خود را در پنج‌شهر جدید بهشهر، نکا، زنجان، کاشان و سبزوار آغاز کرده است.

«چفیبر»: شرکت تولید فیبر ایران، دلایل کاهش ۱۰۸درصدی سود و زیان عملیاتی در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل را به شرح زیر اعلام کرد:

- افزایش حدود ۵۰درصدی هزینه‌های پرسنلی در راستای افزایش حقوق براساس قانون کار؛

- اتمام فروش چوب‌های داخلی؛

- افزایش بهای تمام‌شده چوب خارجی به علت افزایش نرخ خرید، تغییر ۶برابری هزینه‌های گمرکی ایران از مبنای ارز ۴‌هزار و ۲۰۰تومان به ۲۶‌هزار تومان و رشد بی‌سابقه نرخ رویل که با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش نرخ فروش کمتر از رشد بهای تمام‌شده بوده است.

«کساپا»: سایپا شیشه در خصوص صورت‌های مالی ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ حسابرسی‌نشده موارد زیر را اعلام کرد:

- در خصوص افزایش تغییر بیش از ۳۰‌درصدی مبلغ سود و زیان میان‌دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌رساند، افزایش در هزینه‌های تولید و عمدتا دستمزد و مواد اولیه نسبت به مبلغ بهای فروش محصولات موجب کاهش سود در مقایسه با دوره مالی مشابه سال قبل شده است.

- اخذ افزایش تعدیل مثبت در نرخ‌های فروش محصولات از مشتری عمده و تسری آن از ابتدای سال از دلایل اصلی تغییر میزان سود ناخالص و عملیاتی در سه‌ماه دوم سال مالی جاری نسبت به سه‌ماه نخست بوده است.

- با توجه به روند سود شرکت طی سه‌ماه دوم سال نسبت به سه‌ماه اول که موجب جبران زیان سه‌ماه اول سال شده و همچنین پیگیری از مشتری عمده برای اخذ تعدیل نرخ فروش محصولات (با توجه به افزایش هزینه‌های تولید) برآورد می‌شود که پیش‌بینی به‌عمل‌آمده تا پایان دوره مالی قبلی تحقق داشته باشد.

«تاصیکو»: شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین اعلام کرد، گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه از ۳‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان به ۵‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان توسط سازمان حسابرسی در حال رسیدگی است و به محض دریافت گزارش بازرسی قانونی درباره گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه مزبور به‌منظور برگزاری مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام، در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد.

«فجهان»: شرکت مجتمع جهان فولاد، دلیل کاهش ۳۱درصدی سود عملیاتی در ۶ماه منتهی به ۳۱شهریورماه سال‌جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل را رکود در بازار جهانی شمش فولادی اعلام کرده است.

«ختور»: رادیاتور ایران در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی دوره ۶ماه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد، دلایل این تغییر عمدتا بابت تغییر در ترکیب، حجم تولید و فروش محصولات است. این در حالی است که مذاکرات برای افزایش نرخ از خودروسازان نهایی نشده است. لازم به ذکر است، با توجه به اینکه سیاست شرکت تلاش در راستای حفظ بازده فروش محصولات است، با افزایش بهای تولید (تورم)، قیمت‌گذاری محصولات افترمارکت با حفظ بازده فروش صورت پذیرد. بنابراین با افزایش فروش، سود شرکت افزایش یافته است. همچنین خالص زیان تسعیر ارز نسبت به دوره مشابه کاهش محسوسی داشته است.

«شرنگی»: صنعتی و شیمیایی رنگی، در مهرماه سال‌جاری، ۶۵‌هزار و ۸۵۹کیلوگرم محصولات مایع را با نرخ متوسط ۶۵‌هزار و ۸۰۰تومان و ۲۳‌هزار و ۵۰۰کیلوگرم را با نرخ متوسط ۸۹‌هزار و ۱۰۰تومان به‌ازای هر کیلوگرم به فروش رسانده است. مجموع فروش این شرکت در این مدت، ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به شهریورماه، با کاهش ۵۰درصدی همراه بوده است.

«شپترو»: پتروشیمی آبادان، در اولین ماه از فصل جاری، حدود ۲‌هزار و ۳۶۱تن PVC را با نرخ متوسط ۳۰میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به فروش رسانده و از این محل ۷۱میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان درآمد کسب کرده است. همچنین یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از محل فروش سایر محصولات درآمد شناسایی کرده است. مجموع فروش شرکت در این مدت، حدود ۷۳میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل از آن، ۱۷‌درصد افزایش یافته است.

«بشهاب»: لامپ پارس شهاب، در هفتمین ماه از سال، یک‌میلیون و ۲۹۲‌هزار لامپ را به فروش رسانده و از این محل، ۳۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۱۳درصدی همراه بوده است.

«بهپاک»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت صنعتی بهپاک، از مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان به ۴۱۰میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه در تاریخ ۱۱/ ۰۸/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.