«بکام» نیز از انعقاد قرارداد مهم با شرکت مخابرات ایران خبر داد. موضوع این قرارداد تولید انواع کابل فیبر نوری خاکی و ارزش آن حدود ۱۳۹میلیارد تومان است.

«ونیکی» نیز از انتشار اوراق اجاره برای خرید سرمایه‌گذاری جدید و اصلاح پرتفوی خبر داد.

«خساپا»: شرکت سایپا اعلام کرد، با توجه به اطلاعیه منتشرشده در سایت بورس‌کالا، تعداد ۴‌هزار دستگاه خودروی سواری شاهین را به قیمت پایه ۳۰۴میلیون تومان به‌ازای هر دستگاه در تاریخ ۱۸/ ۱۰/ ۱۴۰۱ عرضه خواهد کرد.

«بکام»: کارخانه‌های تولیدی شهید قندی از انعقاد قرارداد مهم فروش ۳هزار و ۵۰۰کیلومتر انواع کابل فیبر نوری خاکی خبر داد. تاریخ انعقاد قرارداد ۱۰/ ۱۰/ ۱۴۰۱ و طرف قرارداد شرکت مخابرات ایران است. مبلغ قرارداد ۱۳۹میلیارد تومان بوده و نحوه تسویه دوماه پس از تحویل هر پارت خواهد بود. فروش کابل‌‌‌ها و اجرایی‌شدن قرارداد پس از واریز ۲۵درصد پیش‌‌‌پرداخت و طی ۱۲ماه است.

«ونیکی»: شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، از انتشار اوراق اجاره خبر داد. مبلغ این اوراق ۲میلیون تومان و نرخ آن ۱۸‌درصد است. همچنین شیوه بازپرداخت در مواعد ۶ماهه خواهد بود. طول دوره بازپرداخت ۴۸ماه است. انتشار این اوراق در راستای خرید سرمایه‌گذاری و اصلاح پرتفوی صورت گرفته است.

«اعتلا»: سرمایه‌گذاری اعتلای البرز اعلام کرد، از تاریخ گزارشگری قبلی تاکنون هرگونه تغییر بااهمیت در وضعیت مالی و عملکرد شرکت که مستلزم افشا بوده، شفاف‌‌‌سازی شده است. ضمنا در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت و تاثیرگذار بر عملکرد شرکت مراتب طبق دستورالعمل اجرایی شرکت به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

«غدانه»: پیرو مکاتبات صورت‌گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص گزارش ارزش‌گذاری شرکت کارخانه‌های پنبه و دانه‌‌‌های روغنی خراسان منتشرشده در تاریخ ۰۵/ ۰۹/ ۱۴۰۱ در سامانه کدال، نکات مطرح‌شده برای اصلاح با بهبود مفاد گزارش به شرح زیر است:

  با توجه به اشاره شرکت به عدم‌تکرارشوندگی سود سال ۱۴۰۱ بر اثر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در سال مالی جاری شرکت، استفاده از سود ۱۲ماه اخیر در محاسبات ارزش‌گذاری صحیح به نظر نمی‌‌‌رسد.

  باتوجه به افشای مبنای محاسبه بتا، ضرورری است اعداد بتای استفاده‌شده در گزارش افشا شود.

  با عنایت به پیش‌بینی شرکت در خصوص استقراض از سیستم بانکی در سال‌های آتی و با توجه به عدم‌ثبات سیاست تقسیم سود در سال‌های مالی قبل، دریافت توجیهات لازم در خصوص برنامه تقسیم سود ۷۰درصدی ضروری به نظر می‌‌‌رسد.

  با عنایت به روند پیش‌بینی شرکت در پنج‌سال آتی و افزایش بیش از ۵۰درصدی تولیدات شرکت، ضروری است در خصوص ظرفیت استقراض از سیستم بانکی و همچنین افزایش ظرفیت تولیدی شرکت و امکان فروش آن با برند شرکت توضیحات لازم بیان شود.

  با توجه به پیش‌بینی استقراض موردنیاز صورت‌گرفته توسط شرکت و همچنین نرخ تسهیلات مالی کوتاه‌مدت برابر با حدود ۱۸‌درصد ضروری است هزینه‌‌‌های مالی پیش‌بینی‌شده مورد بازنگری قرار گیرد یا توضیحات لازم در خصوص پیش‌بینی هزینه‌‌‌های مالی نسبتا پایین ارائه شود.

  با عنایت به نرخ تورم بالای لحاظ‌شده در محاسبات ضروری است دلایل عدم‌تناسب نرخ رشد دلار در نظر گرفته‌شده با نرخ تورم ارائه و بررسی شود.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید، از برگزاری مزایده فروش زمین موسوم به کامران و ۳واحد مسکونی پروژه دریاگوشه خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۱ است. شرکت توسعه و عمران امید پروژه‌های خود را به صورت نقد و اقساط از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌کند. شایان ذکر است حجم ریالی فروش پیش‌بینی‌شده در آگهی به میزان حداقل ۲۸۱میلیارد تومان برآورد شده است که عملکرد آن در گزارش‌های آتی منعکس می‌شود.

«واحصا»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت احیا صنایع خراسان از مبلغ ۲۱میلیارد تومان به مبلغ ۴۲۲میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور تامین بخشی از منابع موردنیاز طرح تولید کاتد مس در تاریخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«ولپارس»: لیزینگ پارسیان از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ملک صنعتی خود خبر داد. این مزایده در تاریخ ۲۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱ برگزار شده و فاقد متقاضی بوده است.

«وبانک»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اعلام کرد، با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت منتشرشده در تاریخ ۱۳/ ۰۹/ ۱۴۰۱ شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با موضوع عرضه ۴۹درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به‌صورت یکجا، نقد یا شرایطی (۶۰درصد نقد و مابقی طبق شرایط اعلامی) از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران، طبق اعلام کارگزار عامل عرضه (شرکت کارگزاری بانک‌ملی ایران) به موجب عدم‌حضور خریدار، سهام شرکت مذکور در تاریخ عرضه با شرایط اعلامی به فروش نرسیده است.

«وشهر»: بانک شهر در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و سیاست‌های ابلاغی بانک‌مرکزی در نظر دارد ۳۳رقبه از املاک مازاد بر نیاز خود را با وضع و شرایط موجود در مزایده عمومی از تاریخ ۱۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ تا ۲۵/ ۱۰/ ۱۴۰۱با شرایط نقد و همچنین نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات (اجاره به شرط تملیک) به فروش برساند.

«فروژ»: فروآلیاژ ایران گزارش ارزشیابی جدیدی را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. در این گزارش، ارزش ذاتی هر سهم به پنج‌روش مورد ارزیابی قرار گرفته است. ارزش هر سهم شرکت فروآلیاژ ایران، به روش سود تقسیمی ۴هزار تومان، به روش جریان نقد آزاد شرکت ۳هزار و ۹۰۰تومان، به روش جریان نقد آزاد سهامداران ۳هزار و ۸۰۰تومان و به روش نسبت قیمت به سود ۳هزار و ۷۰۰تومان برآورد شده است. همچنین خالص ارزش روز دارایی این شرکت به‌ازای هر سهم، ۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در نهایت ارزش‌گذار، ارزش هر سهم این شرکت را در مجموع، ۳هزار و ۹۰۰تومان تخمین زده است.