خدیزل: پیرو درخواست شرکت بهمن‌دیزل درخصوص پذیرش کامیونت فورس ۶ تن کابین خوابدار جهت عرضه در بورس کالا، شرکت بورس کالای ایران مجوز عرضه را صادر کرد. اولین مرحله از عرضه محصولات در بورس کالا روز ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ با حجم کالای قابل‌عرضه به تعداد ۱۰۵ دستگاه کامیونت فورس ۶ تن کابین خوابدار آگهی شد.

فخوز: فولاد خوزستان، در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰درصد در سود عملیاتی شرکت در دوره شش‌ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به استحضار می‌رساند بر خلاف سه ماه ابتدای سال جاری، نرخ فروش محصولات فولادی در بازار داخلی و صادراتی متاثر از عرضه و تقاضای کاهشی بوده است؛ به‌طوری‌که متوسط نرخ فروش شمش فولاد در ماه شهریور به پایین‌ترین سطح قیمتی در سنوات گذشته رسیده است. دلایل تغییرات سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه قبل به شرح زیر بوده است.

افزایش ۱۸درصدی در درآمد فروش محصولات که عمدتا متاثر از افزایش ۹درصدی مقدار فروش شمش و افزایش ۵درصدی در نرخ فروش شمش فولاد بوده است.

افزایش ۵۴درصدی بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته متاثر از افزایش ۹درصدی مقدار فروش و افزایش ۴۱درصدی در قیمت تمام‌شده شمش فروش‌رفته است که ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد، مواد اولیه و سطح عمومی سایر اقلام بهای تمام‌شده شمش تولیدی است.

نخریس: شرکت نخ‌ریسی و نساجی خسروی خراسان، معاملات خود با موسسه سازمان اقتصادی رضوی را روی کدال افشا کرد. مبلغ کل این معامله ۹۵میلیارد تومان است.

زپارس: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس اعلام کرد فردی با هویت هوار زادفتاح با ادعای مالکیت بر مقدار ۲۴۴هکتار از اراضی شرکت واقع در واحد تولیدی پارس، ۵ دعوی اثبات مالکیت بر اراضی موردادعا علیه شرکت مطرح کرده و در مرحله بدوی حکم بر بی‌حقی نامبرده صادر شده بود. با تجدید‌نظر‌خواهی و اعتراض خواهان به رای صادره، رای بدوی تایید و حکم قطعی مبنی بر بی‌حقی خواهان هوار زادفتاح صادر شد.

وآفری: بیمه کارآفرین اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۶/ ۰۴/ ۱۳۹۴، بر‌اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۵۰میلیارد تومان به‌مبلغ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان از محل سود انباشته در تاریخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«بورس»: پیرو افشای اطلاعات از طریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران مورخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ با موضوع نتایج حاصل از برگزاری مزایده عمومی اجاره طبقات ۴ تا ۶ و دو واحد در طبقه ۳ از ساختمان شرکت، به اطلاع می‌رساند به‌رغم پیگیری به‌عمل‌آمده، برنده مزایده از انعقاد قرارداد طبقات مزبور انصراف داده است.

همچنین شرکت بورس تهران اعلام کرد عطف به نامه مورخ ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۱ مدیریت محترم نظارت بر بورس‌ها در خصوص اجرای بند(۶) هفتصد و نود و هفتمین صورتجلسه هیات‌مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ادغام تدریجی نمادهای معاملاتی بورس‌ها، به استحضار می‌رساند مقرر شده است در راستای اجرای تدریجی مصوبه مذبور، ۵درصد دیگر از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی و فعالان به دسته سایر اشخاص (نماد بورس) انتقال یابد و قابلیت معامله برای آنها در نماد بورس فراهم شود.

خزر: شرکت فنرسازی زر، از انعقاد قرارداد با موضوع فروش محصولات شرکت خبر داد. تاریخ الحاقیه قرارداد ۲۶/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بوده و طرف قرارداد، شرکت‌های خارج از گروه سایپا و مبلغ قرارداد نیز ۴۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

وبرق: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت در منطقه زنجان و قزوین، پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر فروش یا تهاتر سهام شرکت‌های توزیع برق، به استحضار می‌رساند در این رابطه نامه‌ای به وزارت نیرو ارسال شده است. همچنین در راستای نامه ارسالی، چندین جلسه برگزار شده است که با توجه به موارد مطروحه، شرکت بسیار به تحقق این موضوع نزدیک شده است.

کالا: بورس کالای ایران اعلام کرد عطف به نامه مورخ ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۱مدیریت محترم نظارت بر بورس‌ها در خصوص اجرای بند (۶) هفتصد و نود و هفتمین صورتجلسه هیات‌مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ادغام نمادهای معاملاتی بورس‌ها، به استحضار می‌رساند مقرر شده است در راستای اجرای تدریجی مصوبه مذبور، ۵درصد دیگر از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی و فعالان بورس‌ها به دسته سایر اشخاص (نماد کالا) انتقال و قابلیت معامله برای آنها در نماد کالا شود.