در جوابیه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی آمده است: «پیرو انتشار یادداشتی با عنوان «بترسی، باختی» نوشته آقای بهزاد طالبی، در صفحه بورس آن روزنامه به تاریخ چهارشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۲، به اطلاع می‌رساند که یادداشت مذکور حاوی اشتباهات فاحش محتوایی و انتساب خلاف واقع فعل به این تشکل صنفی بوده و لازم است چند نکته جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی به اطلاع ‌رسانده شود.

۱. در ابتدای این متن عنوان شده نامه‌ای در مورخ ۴ تیرماه ۱۴۰۲ از سوی انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در خصوص نرخ تسعیر قیمت محصولات پتروشیمی منتشر شد، در حالی که نامه مذکور از سوی انجمن صنعت پالایش نفت صادر شده است.

مزید امتنان خواهد بود به نویسنده محترم این یادداشت متذکر شوید که هر انجمنی در کشور انجمن پتروشیمی نیست و با یک‌جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توان به تفاوت وظایف حوزه کاری میان این دو انجمن پی برد.

۲. در یادداشت مذکور به تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی اشاره شده، در حالی که موضوع نامه انجمن صنعت پالایش نفت در خصوص تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت فرآورده‌های ویژه است. براین اساس تفاوت بسیار زیاد و معناداری میان محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی است.

۳. مزید اطلاع، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا توسط مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین و اعلام می‌شود؛ نه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی.

در پایان ضمن توصیه به نگارنده محترم یادداشت برای پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی در تنظیم محتوا در روزنامه وزین «دنیای‌اقتصاد» و سایر رسانه‌ها، ‌‌‌از جنابعالی درخواست می‌شود جهت رعایت تبصره «یک» ماده قانون ۳ مطبوعات کشور (انتشار انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین)، توضیحات فوق در اولین شماره آن روزنامه و در همان صفحه بورس چاپ شود.»