رضا خانکی در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در خصوص مزیت تامین مالی شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان از بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار سرمایه مکانیزم‌‌‌های افزایش سرمایه را تسهیل و تسریع می‌کند. همچنین شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با ورود به بازار سهام می‌‌‌توانند با وثیقه سهام خود از طریق بانک‌ها یا انتشار اوراق تامین مالی کنند.

او افزد: در بازار سرمایه به سبب وجود برخی از ابزارها و زیرساخت‌‌‌ها طیف وسیعی از سهامداران وجود دارند که این امر می‌‌‌تواند زمینه بسیار مناسبی به جهت تسریع در روند تامین مالی برای شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت ازکی سرمایه در خصوص مزایای راه‌‌‌اندازی بازار تخصصی برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، گفت: بازارتخصصی شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان بهتر است به سمت شرکت‌های ITمحور حرکت کند و بازاری مانند بورس نزدک شکل گیرد تا سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌‌‌های دیجیتال هستند در آن بازار حضور یابند.

خانکی در پایان در مورد وظایف سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مطرح کرد: سازمان بورس ضمن تسریع فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در فرابورس باید روند تامین مالی آنها از طریق کانال بدهی را تسهیل بخشد. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز باید بر بحث ارزش‌گذاری دارایی‌‌‌های نامشهود و استانداردهای حسابرسی مربوط به آن تاکید کند تا طبقه سرمایه آنها شفاف‌‌‌تر شود.