وی افزود: در فهرست عرضه املاک مذکور هم‌‌‌اکنون تعداد ۲۱دستگاه آپارتمان بلااستفاده با کاربری مسکونی، سه‌واحد مغازه و واحد تجاری و دو دستگاه آپارتمان اداری-انتظامی مازاد در چهار استان لرستان، همدان، گلستان و اصفهان قرار دارند که با هدف مولدسازی دارایی‌‌‌های راکد دولت در بخش‌‌‌های محروم کشور، در روزهای چهارشنبه ۲۴آبان‌‌‌ماه و شنبه ۲۷آبان‌‌‌ماه روانه میز فروش تالار املاک بورس‌کالا می‌‌‌شوند.

قیمت پایه این ۲۶ملک و شرایط معامله آنها توسط هیات عالی مولدسازی به تصویب رسیده که شامل ۱۵ملک در استان لرستان، ۸ملک در گرگان و یک ملک در شهرهای کاشان، دامغان و شهرستان بهار استان همدان است.

 رئیس سازمان خصوصی‌‌‌سازی با اشاره به نحوه انجام معاملات املاک در بورس‌کالا عنوان کرد: به‌‌‌جز یک‌مورد از این املاک که نحوه تسویه آن به‌طور صد درصد نقد است، ثمن معامله سایر املاک عرضه‌شده به صورت ۶۰‌درصد نقد و الباقی به صورت اقساط ۱۲ماهه با نرخ سود ۲۳‌درصد سالانه خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه برای احراز قطعیت معامله در معاملات اقساطی خریدار موظف است بخش نقدی معامله را در دو مرحله به صورت ۱۰‌درصد ثمن معامله طی ۱۰روز و ۹۰‌درصد الباقی را طی ۶۰روز تقویمی پرداخت کند، افزود: متقاضیان خرید هر یک از این املاک در بورس‌کالا، برای شرکت در مزایده باید از طریق یکی از کارگزاری‌‌‌های معتبر برخوردار از مجوز کد معاملاتی مربوطه برای حضور در تالار املاک و مستغلات را دریافت کنند و نسبت به درج قیمت پیشنهادی خود نسبت به قیمت پایه در سامانه معاملات به شرح آگهی عرضه منتشرشده اقدام کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پایان گفت: مزایده املاک مازاد مذکور که در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۷ آبان‌‌‌ماه صورت می‌گیرد، عمدتا شامل آپارتمان‌‌‌های راکد و مازاد مسکونی است که با قیمت‌های پایه یک‌میلیارد تومان تا ۱۲میلیارد تومان توسط کارشناس دادگستری تعیین قیمت شده و متقاضیان باید بر اساس قیمت‌های پایه اعلام‌شده در بازار شفاف بورس با یکدیگر رقابت کنند.

براین اساس متقاضیان می‌‌‌توانند برای مشاهده گزارش کارشناس دادگستری یا بررسی اسناد مالکیت و سایر جزئیات به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند.