سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریالی شرکت توزیع نیروی برق در کردستان

دنیای اقتصاد-کردستان: هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ظهر امروز در گفت‌وگو با رسانه های استان در سنندج اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۳۹ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سطح ۱۰ شهرستان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد پروژه را بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ میلیارد  ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد پروژه، ۲۸ مورد آن معادل ۷۱ درصد در بخش روستایی است.

لهونیان درادامه بیان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های برق‌رسانی، اصلاح و بهسازی شبکه، احداث و بهسازی روشنایی معابر شهری و روستایی، هوشمندسازی تجهیزات شبکه برق شهری و روستایی و تامین برق واحدهای مسکن ملی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به مهم‌ترین بخش طرح‌های مورد بهره‌برداری، گفت: از این ۳۹ پروژه، ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد ریال در بخش برق‌رسانی و ۱۷ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال دربخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است.

وی اذعان کرد: ۳ پروژه نیز مربوط به روشنایی معابر روستایی و شهری ، ۲ پروژه مربوط به تامین برق مسکن ملی و یک پروژه نیز در راستای هوشمندسازی تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد.

لهونیان با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح با هفت مورد مربوط به شهرستان سنندج است، ادامه داد: در شهرستان‌های بیجار و دهگلان هر کدام ۵ پروژه، در شهرستان سروآباد ۴ پروژه و در شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره، کامیاران ، مریوان وقروه هر کدام با ۳ پروژه در ایام هفته دولت توسط مسئولین و مقامات شهرستانی افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.