علما و روحانیون اهل سنت زمینه ساز تقویت وحدت ملی هستند

دنیای اقتصاد-کردستان: عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج اظهار کرد: حضور علما و روحانیون و رهنمودهای وحدت‌بخش آنان نقطه امیدی برای تقویت وحدت در استان و کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: درخواست و مطالبات امام جمعه سنندج را در هیات دولت مطرح کرده و اجرای آنها را اولویت برنامه ریزی‌ها قرار خواهیم داد.

امام جمعه سنندج نیز در این دیدار به ظرفیت‌های گردشگری کردستان در بخش‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: معادن، مناطق گردشگری، مرز ترانزیتی باشماق و دریاچه زریبار از جمله ظرفیت‌های این استان هستند اما از لحاظ زیرساختی توجه زیادی به این حوزه نشده است.

ماموستا فایق رستمی افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است که اگر مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری شود، می‌تواند در زمینه اشتغالزایی و جذب توریست مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان از لحاظ تولید و خرید تضمینی گندم جزو استان‌های برتر کشور است لذا باید به این حوزه نیز توجه ویژه شود و کشاورزان ما مورد حمایت قرار گیرند.

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همزمان با سومین روز هفته دولت و به‌منظور بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان به استان کردستان سفر کرد.

بازدید از دو پروژه هتل شادی ٢ سنندج و مجتمع گردشگری الماس غرب، خانه کُرد و مسجد جامع از جمله‌ برنامه‌های این سفر یک روزه بود که صبح امروز انجام شد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در ادامه سفر خود به این استان، عازم شهرستان مریوان شده و ضمن حضور در مرز بین‌المللی باشماق در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.