120 رسانه در استان کردستان فعالیت می کنند

دنیای اقتصاد-کردستان: فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه  دوشنبه در در اختتامیه سومین جشنواره  مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در کردستان مفهموم پیوستگی و انسجام حس و فهمیده و تاثیر تنوع فرهنگی بیشتر درک می شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با استفاده از تنوع فرهنگی کیان کشور حفظ شده است، افزود: بی شک آنچه باعث شده در هجوم بی سابقه دشمنان مقاومت کنیم وجود تنوع فرهنگی در کشورمان بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: کردستان، استانی فرهنگی بوده که سالانه هم رخدادهای فرهنگی و هنری زیادی در آن اتفاق می افتد و مورد استقبال زیادی هم قرار می گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توانمندسازی بنیه رسانه ای استان در زمینه های مختلف اعم از آموزش در بخش های متفاوت و حمایت از آنها از تکالیفی است که بر عهده ما مسئولان است.

مهدی پور  افزود: دشمنان برای مخدوش کردن چهره کردستان که دارای موقعیت ملی و فراملی است، همه تلاش خود را بکار گرفتند.

وی تثبیت موقعیت فراملی کردستان را امری ضروری خواند و گفت: با این اقدام و همچنین تقویت رسانه های استان حوزه هایی هم چون گردشگری که مهمترین منبع مالی و سرمایه گذاری به شمار می رود، رونق پیدا می کند.

مهدی پور با بیان اینکه کردستان در ایجاد شور و نشاط و همبستگی اجتماعی یکی از استان های تاثیرگذار کشور است، بیان کرد: چندین کانون تبلیغاتی و ۱۲۰ رسانه در استان فعالیت می کنند که میزان آگهی های دولتی توزیع شده بین آنها در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون حدود یک میلیارد ریال بابت آگهی ها به رسانه های استان پرداخت شده که این مبلغ تا پایان سال به ۲ برابر سال گذشته خواهد رسید.