افزوده شدن ۱۶ نقطه شهری و روستایی به شبکه تلفن ثابت در کردستان

دنیای اقتصاد-کردستان: آزاد حکمت صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های استان کردستان اظهار کرد: از این آمار، ۱۱ نقطه آن روستایی و مابقی نیز در نقاط شهری و اختصاصی قرار گرفته است، ضمن اینکه برای این کار ۱۰ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۹۶۵ خط جدید تلفن ثابت در استان ظرفیت سازی شده است، گفت: همچنین پروژه برگردان کافوهای مسی به نوری و نصب تجهیزات کافوی نوری پیشرفته اجرایی شده است که با اجرای این طرح ها امکان دسترسی مشتریان به اینترنت خانگی با سرعت‌های بالا درنقاط مختلف استان فراهم شده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: در هفت نقطه روستایی استان نیز مرکز جدید مخابراتی ایجاد شده است که دسترسی مشتریان ساکن در روستاهای "برویشکانی، قلعه‌گاه، اسلام آباد، هانه شیخان، دوزخدره، آلتون علیا و باشماق" به خدمات و سرویس‌های تلفن ثابت با افزایش سطح کیفی مهیا است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۶۰۵ هزار و ۱۳۶ خط تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۵۲۵ هزار و ۵۷۸ مورد آن به مشتریان واگذار شده است.

حمکت یادآور شد: توسعه و ارتقای شبکه تلفن ثابت با هدف ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مشتریان تجاری و در راستای جلب رضایت‌مندی مشترکان، بهینه‌سازی شبکه تلفن ثابت در محدوده مرکز مخابراتی شهدای پیروز انجام شده است.