1 copy

وی افزود: به‌دنبال جلسات مختلف جهت اجرای این پروژه، در حال حاضر وارد مرحله عملیاتی کردن آن شده و به‌زودی با انعقاد قرارداد وارد فاز اجرایی خواهیم شد. در تعاونی مسکن جدید 1402 علاوه بر پرسنل؛ سعی خواهیم کرد نیروهای پیمانکاری و رانندگان استیجاری نیز عضو تعاونی شده و برای 3‌هزار نفر اقدام به ساخت مسکن شود.

محمدی بیان کرد: برنامه کلنگ‌زنی در وزارت جهاد کشاورزی واقعی بوده و به‌حول و قوه الهی با احداث شهرک حاج قاسم سلیمانی تمامی آنانی که از بند موسوم به بند جیم نیز استفاده کرده‌اند، صاحب مسکن خواهند شد. اجرای این پروژه علاوه بر حل مشکل پرسنل، فرصت‌های جدیدی را نیز برای این بنگاه اقتصادی خلق خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: افزون بر پروژه احداث مسکن طرح‌های دیگری نیز از سوی شرکت از جمله اجرای پروژه آبیاری زیرسطحی 1200 هکتار و زهکشی 2‌هزار و 500 هکتار از اراضی پیگیری می‌شود که با حضور مسوولان منطقه، استان و کشور به مرحله کلنگ‌زنی خواهد رسید.

معاون املاک و حقوقی اداره کل مسکن و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: زمین‌های مورد نظر برای اجرای پروژه شناسایی شده است. این زمین‌ها از نظر زراعی ارزشی برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نداشته و علاوه بر اینکه زمین‌های معطل آباد خواهد شد، نیاز پرسنل شرکت در خصوص مسکن رفع شده و نهضت ملی مسکن محقق خواهد شد که با این کار چهره جمعیتی شهرک نیز به‌کلی عوض می‌شود.

کریم شیروند ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه بین  دو وزارت جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی به تایید سازمان ملی زمین و مسکن همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان خواهد رسید و کاربری مسکونی با نظر مشاور و مطالعه توپوگرافی زمین انجام گرفته و به محض انجام توافق، انتقال سند انجام خواهد شد.