فرشاد کریمی دبیر جایزه زیست‌محیطی رادمنش در مراسم تقدیر از این تشکل‌‌ها گفت: امسال در این مراسم تشکل‌‌های زیست‌‌محیطی ۱۵ استان حضور داشتند که از این میان ۱۴ تشکل به عنوان برگزیده معرفی شدند و پنج تشکل از استان‌های خوزستان و کهگیلویه مورد تقدیر قرار گرفتند. وی ضمن گرامیداشت یاد محسن خیرالهی فعال محیط زیست خوزستانی افزود: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری مراسم در دو مقطع زمانی در اهواز و تهران برنامه‌‌ریزی شد که تقدیر از برگزیدگان بقیه استان‌ها طی هفته‌های آینده در تهران صورت می‌گیرد. وی محورهای انتخاب تشکل‌‌های فعال‌تر را ترویج اخلاق زیست‌‌محیطی در سطحی فراگیر، فداکاری و ازخودگذشتگی برای حفاظت از محیط زیست و ارتقای سطح آگاهی عمومی نسبت به ارزش‌های زیست‌‌محیطی اعلام کرد. مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست خوزستان نیز در این مراسم تاکید کرد: باید تلاش شود جشنواره زیست‌‌محیطی دکتر رادمنش به یک جشنواره ملی تبدیل شود.

محمد‌جواد اشرفی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی و فعالیت‌‌های بشر موجب شده وضعیت زیست‌‌محیطی جهان به مخاطره بیفتد، اظهار کرد: انسان قرن بیستم امانت‌‌دار و میراث‌دار خوبی برای نسل بعد از خود نبوده که امیدواریم نسل حاضر بتواند در حفاظت و صیانت از محیط زیست که متعلق به نسل‌‌های آینده است بهتر عمل کند.

اشرفی ادامه داد: خشکسالی‌‌ اخیر از لحاظ شرایط جوی، بارش‌‌ها و کم‌آبی در ۵۰ سال گذشته بی‌‌سابقه بوده است و در چنین شرایطی شاهد عدم رعایت الگوی کشت هم بودیم که باعث می‌شود حقابه تالاب‌‌ها و محیط زیست تامین نشود.

وی از فعالان محیط زیست خواست تلاش کنند تا همه مدیران ارشد کشور و حتی جهان به ضرورت حفاظت از محیط زیست به الزام احترام به محیط زیست هدایت شوند.

اشرفی گفت: این جشنواره در ابتدا استانی بود ولی اکنون از سراسر کشور شرکت‌کننده و مخاطب دارد و در حال تبدیل شدن به یک جشنواره ملی است از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای پیشرفت این جشنواره، ضمن حفظ ماهیت غیردولتی آن، با تشکیلات قوی‌‌تر به یک برند برای استان تبدیل شود.

وی گفت: همان‌گونه که خوزستان از لحاظ صنعتی و کشاورزی سرآمد است باید در حوزه فعالیت و پاسداشت از محیط زیست نیز به یک الگو تبدیل شود.

وی ضمن گرامیداشت خاطره نخستین دبیر این جشنواره محسن خیرالهی از این فعال و تسهیل‌‌گر محیط زیست تقدیر کرد.

محمد رادمنش نیز در این جشنواره ضمن تقدیر از فعالان محیط زیست گفت: فعالان این عرصه پاسدارانی هستند که حفاظت از محیط زیست را بدون هیچ گونه چشمداشتی انجام می‌دهند و این کار را وظیفه خود می‌دانند چرا که اگر محیط‌‌زیست ما آسیب ببیند زندگی برای همه سخت و غیرممکن خواهد شد.