مهدی دیناری افزود: از مجموع ۴۶ هزار نفر معلول نیز ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر پشت نوبتی هستند که پرونده‌های آنها در کمیسیون پزشکی تایید و ثبت سامانه شده است و اعتبار آن نیز نهایی شده که امید است این ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از خدمات‌‌ مجموعه بهزیستی هر‌چه سریع‌‌تر استفاده کنند. وی تصریح کرد: ۱۹ هزار نفر از مددجویان مجموعه بهزیستی نیز به صورت غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌‌مند می‌شوند. مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان با معلولیت خفیف، سه هزار و ۸۰۰ نفر با معلولیت متوسط، ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر با معلولیت شدید و بیش از ۶ هزار نفر با معلولیت خیلی شدید داریم. دیناری به نامشخص بودن وضعیت نزدیک به ۸ هزار پرونده در بهزیستی اشاره کرد و گفت: مجموعه بهزیستی به دنبال تکمیل این پرونده‌ها است. وی اظهار کرد: از مجموع معلولان پنج هزار و ۷۰۰ هزار نفر معلولان بینایی و ۲۱ هزار نفر اعصاب و روان هستند.

مدیرکل بهزیستی همدان به هزینه کمک‌‌های درمانی مددجویان اشاره کرد و گفت: این رقم در برابر نیاز این افراد ناچیز بوده که به این منظور سایر ارگان‌ها باید از بهزیستی حمایت کنند. وی ادامه داد: در ستاد مناسب‌‌سازی معابر ارگان‌های مختلف وجود دارند و تمام ساختمان‌هایی که جدید ساخته می‌شوند همگی باید از نظر مناسب‌سازی تاییدیه مطلوب را دریافت کنند. همچنین معابر و خیابان‌‌ها باید از نظر مناسب‌‌سازی به شکلی طراحی شوند یا تغییر کنند که معلولان بتوانند به راحتی تردد کنند. وی در ادامه با بیان اینکه اولویت مجموعه بهزیستی حضور معلولان در کنار خانواده‌هایشان است، تصریح کرد: مجموعه بهزیستی سعی بر حضور معلولان در کنار خانواده و بهره‌‌گیری آنها از احساسات و عواطف درون خانواده دارد و در صورتی‌که خانواده‌ها توانایی مراقبت از معلولان را نداشته باشند به مجموعه بهزیستی سپرده می‌شوند و در مراکز شبانه‌‌روزی نگهداری می‌شوند. دیناری به وجود ۱۴ مرکز شبانه‌‌روزی در استان همدان اشاره کرد و گفت: این مراکز در مناطق شهری و روستایی نیز وجود دارد و معلولان می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مراکز روزانه در بهزیستی نیز برای ارائه خدمات به معلولان و خانواده‌هایشان وجود دارد، گفت: ۲۶ مرکز در کل استان وجود دارد که معلولان از این مراکز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی به کمک‌‌های مستمر مجموعه بهزیستی به معلولان اشاره کرد و گفت: خانواده‌های تک‌معلولی به صورت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، دو‌معلولی ۵۰۰ هزار تومان، سه‌معلولی ۷۰۰ هزار تومان، چهار معلولی ۹۰۰ هزار تومان و بیش از چهار معلول یک  میلیون تومان دریافت می‌کنند که این مبلغ در برابر هزینه‌های درمان و نیاز معلولان بسیار ناچیز است. وی به مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: برای تامین مسکن مددجویان کمک‌‌های مالی انجام گرفته و به این منظور دو هزار و ۲۵۳ واحد برای معلولان ساخته شده و در اختیار آنها قرار داده شده است. علاوه بر کمک‌‌های بلاعوض که در مراکز شهری ۱۴ میلیون تومان و در بخش روستایی ۸۴ میلیون ریال بوده، وام‌‌های دیگری با سود ۴ درصد در اختیار آنها گذاشته‌‌ایم.