به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای خراسان شمالی، جعفر شهامت گفت: با توجه به فرسودگی بیش از ۵۰درصد ماشین‌‌آلات راهداری، نوسازی و بازسازی ماشین‌‌آلات راهداری گام مهمی در تقویت عملکرد مدیریت بحران در حوزه حمل و نقل جاده‌‌ای استان است.

 وی با بیان اینکه برای خرید دو دستگاه نمک‌‌پاش مکانیزه، اعتباری بالغ بر ۱۲۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: برای نوسازی ناوگان در سال جاری، ۷۵ هزار میلیون ریال برای خرید یک دستگاه بیل مکانیکی پیش‌بینی شده است که به محض تخصیص اعتبارات اقدام مقتضی انجام خواهد گرفت.

شهامت خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از ماشین‌‌آلات سنگین این اداره کل بالای ۲۵ سال عمر داشته و در سن فرسودگی قرار دارند که بازسازی کامل آنها نیاز به تامین اعتبار دارد. در سال جاری تعداد ۵ دستگاه لودر و بلدوزر، در برنامه بازسازی و اورهال قرار گرفته است که پیشرفت ۶۰درصدی دارد.

 وی ادامه داد: اکنون به دلیل فرسودگی ماشین‌‌آلات و لزوم جایگزینی آنها تعداد ۲۴ دستگاه ماشین‌‌آلات سنگین همچون تریلی کشنده، لودر، کامیون و همچنین تجهیزات راهداری همچون کمرشکن مورد نیاز این استان است و بیش از ۶۰میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی ماشین‌‌آلات استان درحال جذب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه‌های نمک‌‌پاش خریداری شده در اختیار اداره‌های شهرستان‌های بجنورد و گرمه (راهدارخانه دشت) قرار گرفته و آماده خدمات‌‌رسانی به مردم است.