وی افزود: برنامه اصلی و محوری ما برای گردشگری این است که بازه زمانی گردشگری هرمزگان را از یک فصل به یک سال افزایش دهیم. برگزاری رویدادهای مختلف می‌تواند دوره درآمدی حاصل از گردشگری را به تمام طول سال افزایش دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز اظهار کرد: فرهنگ و آداب و سنت‌‌های استان هرمزگان نظیر مراسم زار و مراسم زیبای حنابندان به شیوه سنتی را که قدمت دیرینه‌‌ای دارد نباید به معرض فراموشی بسپاریم.

فیروزی ادامه داد: تاکنون بارها مشاهده شده که اغلب گردشگران در سواحل جزایر هرمزگان با لباس‌‌های نامناسب در رفت و آمد هستند و در این زمینه ما نمی‌توانیم به گردشگران بگوییم که رفتارشان را مدیریت کنند اما با ایجاد پلاژ بانوان در محدوده جنگل‌‌های حرا واقع در جزیره هرمز و ایجاد ورزش‌‌های آبی، این امکان را برای ورود هرچه بیشتر گردشگران به هرمز فراهم کرده و این‌گونه گردشگران از سفر خاطره‌‌انگیزشان به جزایر خلیج‌‌فارس نهایت لذت را خواهند برد.

وی گفت: ما به دنبال ساخت یک شهر زیر آب مانند شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش در هرمز هستیم و با این اتفاق بزرگ فرهنگی سعی ما بر این است که محیط جزیره هرمز بر گردشگران اثر مثبت بگذارد. جزایر متعددی در دنیا وجود دارد اما هرمز منحصر به فردترین آنهاست و این را مدیون خاک و سواحل رنگین‌‌کمانی‌‌اش است.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی مردم است. هرمزگان دارای مزیت‌‌های فراوانی است و باید به شکلی برنامه‌‌ریزی شود که این مزیت‌‌ها در زندگی مردم قابل‌‌لمس باشد.

محمد آشوری‌تازیانی با اشاره به اینکه همه مردم، جزیره هرمز را مقصدی برای طبیعت‌‌گردی می‌‌شناسند و این مزیت همواره مبنای طراحی‌‌ها و برنامه‌‌ریزی‌‌های مختلف قرار گرفته است، تصریح کرد: قدمت تاریخی جزیره هرمز بسیار طولانی است و اگر بخواهیم توسعه هرمز را بر مدار یک منطقه صحیح استوار کنیم، باید به مزیت‌‌های گردشگری و طبیعت این منطقه توجه اساسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره، تجلی یک گام اساسی در جهت ایجاد کانون گردشگری، طبیعت‌‌گردی و اکوتوریسم در جزیره هرمز است، اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف باید امکانات و خدمات مناسب فراهم شود. همچنین ضروری است که از رهگذر مزیت گردشگری، تغییر در وضعیت زندگی مردم جزیره ملموس باشد.

نماینده هرمزگان در مجلس اظهار کرد: استاندار هرمزگان به خوبی مسائل و مشکلات و مزیت‌‌های این جزیره را رصد کرده و امروز مترصد طراحی جامعی است که جزیره هرمز را از بن‌‌بست توسعه‌‌نیافتگی با تکیه بر مزیت‌‌های ذاتی منطقه عبور دهد که می‌تواند یک گام اساسی برای تحولی بزرگ باشد.

این جشنواره از بهمن سال جاری با محوریت اقتصاد فرهنگی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد صنایع‌‌دستی از جزیره‌هرمز آغاز شده و تا اردیبهشت۱۴۰۱ در بندرکنگ، بندر مقام و بندرخمیر ادامه خواهد داشت.