سیدمسعود حسینی در نشستی خبری به تشریح برنامه‌‌‌های شهرداری همدان پرداخت و گفت: بودجه شهرداری در سال آینده ۲‌هزار و ۳۰۰‌میلیارد تومان است که باید ۸۰۰‌میلیارد تومان معادل ۳۵‌درصد کل آن از محل فروش زمین تامین شود.

وی با بیان اینکه طرح‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام عمرانی، نماد ناکارآمدی شهر شده است، اظهار کرد: به همین دلیل اولویت نخست مدیریت شهری تکمیل و بهره‌‌‌برداری از طرح‌‌‌های عمران شهری با بیش از ۵۰‌درصد پیشرفت است.

به گفته شهردار همدان تقاطع غیرهمسطح غدیر و شهید همدانی، بازار سینا و پارکینگ طبقاتی محله آقاجانی بیک از مهم‌ترین طرح‌‌‌های ناتمام شهری است که باید هرچه سریع‌‌‌تر تعیین‌تکلیف شوند.

حسینی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری همدان، ‌هزار و ۲۲۲‌میلیارد تومان اعتبار به تکمیل طرح‌‌‌های عمرانی ناتمام اختصاص یافته است، افزود: طرح‌‌‌های شهید همدانی و غدیر در نیمه نخست سال آینده تکمیل و به بهره‌‌‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه به برگزاری نشست اعضای شورای بررسی «مسیر گردشگری غرب کشو» در ۲۴ اسفند در تهران اشاره کرد و گفت: پس از این نشست در ۲۵ اسفند، همدان میزبان اعضای این نشست و ۱۴ دیپلمات خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه پیگیر اجرایی شدن گذر تاریخی و فرهنگی «آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی» و همچنین پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» هستیم، افزود: یکی از اولویت‌‌‌های شهرداری همدان مبحث گردشگری است و برنامه‌‌‌هایی برای این حوزه خواهیم داشت.

شهردار همدان در رابطه با تکمیل عملیات عمرانی موزه میدان مرکزی شهر همدان نیز اظهار کرد: تجهیز این مجموعه و انتقال اشیا به این محل بر عهده میراث فرهنگی است و به محض مهیا شدن شرایط به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد طرح بیمارستان‌هزار تختخوابی در شهر همدان نیز مطرح کرد: این طرح می‌تواند همدان را به مرکز درمانی غرب کشور تبدیل کند و تنها در زمینه جانمایی آن بحث وجود دارد که‌درصدد برطرف کردن آن هستیم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران برای ساخت مجموعه پارک آبی و شهر فرش در مرکز استان نیز دعوت خواهیم کرد، گفت: طرح کارخانه بازیافت هواپیماهای فرسوده نیز یکی از طرح‎هایی است که قابلیت سرمایه‌گذاری ۳‌هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفری را دارد و می‌تواند به یکی از طرح‌‌‌های بزرگ شهر همدان تبدیل شود.

شهردار همدان گریزی نیز به برنامه‌‌‌های چهارشنبه آخر سال و عید نوروز زد و گفت: به منظور توسعه و رونق صنعت گردشگری و زمینه‌‌‌سازی برای حضور مسافران نوروزی، اجرای برنامه‌‌‌هایی از چهارشنبه سوری تا ۱۳ فروردین در شهر همدان برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عوارض شهری در بودجه سال آینده شهرداری همدان ۱۰۰‌درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌‌‌های شهر الکترونیک ۱۷۰‌میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده به حوزه طرح‌‌‌های فیبر نوری اختصاص یافته است. حسینی همچنین به انعقاد قرارداد با شرکت صفا الکترونیک برای ارائه خدمات غیر‌حضوری اشاره کرد و گفت: ۷۰‌درصد کارهای خدماتی شهرداری در حوزه استعلامات است که با انعقاد این تفاهم‌‌‌نامه تحولی بزرگ در عرصه خدمت‌‌‌رسانی به مردم ایجاد می‌شود.