خدمات‌‌‌ ویژه شهرداری گرگان برای محلات کم‌‌‌برخوردار شهر

سیدالنگی تصریح کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه‌‌‌های متولی، بارقه امید در ۲۳ محله کم‌‌‌برخوردار شهر گرگان روشن شد و شهرداری با همراهی ۷ دستگاه دیگر توانست امید و نشاط را در جامعه تزریق کند. اتمام طرح‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام، کلنگ‌‌‌زنی و افتتاح طرح‌‌‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و گره‌‌‌گشایی در مناطق کم‌برخوردار با اجرای مسیرگشایی‌‌‌ها، نوسازی و توسعه حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری و ساماندهی اماکن تاریخی از اقدامات اساسی شهرداری گرگان در این محلات است. وی به طرح‌‌‌های ویژه شهرداری گرگان در امر خدمت‌‌‌رسانی به محلات اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌‌‌های ما «شنبه‌‌‌های جهادی» است که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۵ طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۸ هفته از این طرح به انجام رسیده است.

شهردار گرگان ادامه داد: یکی از اقدامات امیدآفرین، تحقق زودهنگام وعده‌‌‌ها بود به طوری که طرح‌‌‌های زمین ورزشی کوی انجیراب و کوی اوزینه در کمتر از موعد سه ماه به بهره‌برداری رسید و تحویل اهالی این دو محله شد. سیدالنگی به طرح دیگر اشاره و اظهار کرد: در طرح «دوشنبه‌‌‌های شهدایی» که تاکنون پنج هفته از آن گذشته، هر هفته به خانواده معزز شهدا با اولویت محلات کم‌‌‌برخوردار سرکشی می‌‌‌کنیم و با حضور اهالی محل کارهای فرهنگی مانند جلسه ختم قرآن در خانه شهدا برگزار می‌کنیم. وی تصریح کرد: پایگاه بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان با همراهی دادستانی، در طرحی با عنوان «شهید سلیمانی» کار مرمت و بازسازی ۴۵ واحد مسکونی با اولویت محلات کم‌برخوردار را آغاز کرده است.

شهردار گرگان با اشاره به طرح «یکشنبه‌‌‌های ایمنی» گفت: در این طرح به حوزه ایمن‌‌‌سازی ساختمان‌‌‌ها در محلات ورود پیدا کرده‌‌‌ایم و مباحث ایمنی را پیگیری می‌‌‌کنیم و از طریق ایجاد خانه‌‌‌های دوام و جذب داوطلبان آتش‌‌‌نشان و آموزش آنها گروه‌‌‌های واکنش سریع در محلات تشکیل می‌دهیم. سیدالنگی افزود: «پنج‌شنبه‌‌‌های ورزشی» نیز عنوان طرح جدیدی است که پایگاه بسیج شهید سلیمانی شهرداری گرگان با همکاری سپاه و اداره ورزش و جوانان در محلات کم‌برخوردار آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با حضور شهرداران کلان‌شهرها با وزیر کشور داشتیم مشخص شد که شهرداری‌‌‌ها به تنهایی در این حوزه ورود داشته‌‌‌اند و امید و نشاط‌‌‌آفرینی در شهرها ایجاد نشده در حالی که در طرح‌‌‌های ما، اهالی محلات نیز پای کار می‌‌‌آیند و مشارکت می‌کنند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ارائه این خدمات ویژه شاهد رفع محرومیت در محلات کم‌‌‌برخوردار شهر گرگان باشیم.