بازار موزه هفت شهر گرگان 43‌درصد پیشرفت دارد

بیژن مومنی درباره آخرین وضعیت بازار موزه هفت‌‌‌‌‌‌ شهر اظهار کرد: این طرح در سه طبقه با معماری بازار تاریخی هفت شهر در قالب پنج بازار اصلی و دو راسته بازار طراحی شده است.

مومنی افزود: این طرح در عرصه‌‌‌‌‌‌ای به مساحت ۴ هکتار با زیربنای حدود ۶۸ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در گرگان در حال اجرا است که با طراحی ۳۵۳ واحد تجاری به مساحت ۹ هزار و ۴۰۸ مترمربع به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت. وی تصریح کرد: بازار موزه هفت شهر گرگان با توجه به بحث الحاقی هتل بیمارستان فوق تخصصی در طراحی جدید ۴۳‌درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید. رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گرگان ادامه داد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی تخصصی کودکان نیز در کنار بازار موزه هفت‌‌‌شهر به منظور رفاه حال شهروندان و مردم استان احداث خواهد شد که نقش تاثیرگذاری در حوزه گردشگری سلامت بین استان‌‌‌های شمالی دارد.

مومنی اظهار کرد: همچنین «باغ کتاب» در فضایی به متراژ ۵۵۰ مترمربع با هدف انجام اقدامات متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی و «خانه بانوان» در راستای اقدامات فرهنگی، تفریحی، اجتماعی ویژه بانوان نیز در فضایی به متراژ ۵۵۰ مترمربع در این پروژه طراحی شده است. وی افزود: در این بازار با اِلمان‌‌‌های تاریخی شهرهای کهن ایران به همراه فضای دلنشین، آبنمای جذاب، سالن آمفی‌تئاتر و سینما، هایپر‌مارکت، واحدهای تجاری، فضاهای فرهنگی و هنری ، مجموعه آبی، مجتمع تجاری، رستوران غذا، سالن بازی‌های مختلف ورزشی، استخر شنا،۱۵۰۰ مترمربع فضای گردشگری و ده‌‌‌ها امکانات دیگر در این مجموعه گردشگری پیش‌بینی شده است. مومنی با اشاره به طراحی هفت بازار سنتی با معماری اسلامی و به کارگیری مصالح نوین در این طرح خاطرنشان کرد: این طرح نمادی از بازارها، غذاهای سنتی و صنایع‌‌‌دستی شهرهای گرگان، یزد، اصفهان، کرمان، تهران و تبریز است که با معماری سبک سنتی همان شهرها با هدف اشتغال‌زایی، جذب گردشگر و تقویت مشاغل خانگی و صنایع‌‌‌دستی احداث می‌شود.