نبض بازار تورهای یک‌روزه

سرپوش تنگه یکی از این مقاصد گردشگری در استان مازندران است که هزینه تور آن به ازای هر نفر ۸۰۰‌هزار تومان است، ‌‌‌ بنابراین اگر یک خانواده سه نفره قصد سفر به این مقصد برای یک تور یک‌روزه را داشته باشد هزینه‌‌‌اش دو میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به‌علاوه هزینه ناهار خواهد بود. تور «دشت نمارستاق تا آبشار دریوک‌» که با اتوبوس ۴۴ صندلی است و سه ساعت دامنه‌گردی با شیب بسیار کم دارد، ‌‌‌ ۷۵۰‌هزار تومان است که برای یک خانواده سه‌نفره ۲میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان هزینه دارد. تور «جنگل سنگ درکا» که در آن پیاده‌روی تدارک دیده نشده و رفت و آمد آن با اتوبوس ۴۴ صندلی و مینی‌بوس محلی است به ازای هر نفر ۷۵۰‌هزار تومان است که برای یک خانواده سه‌نفره مشابه تور «دشت نمارستاق تا آبشار دریوک‌» دو میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان هزینه دارد.

جنگل بلیران از دیگر مقاصد تورهای تابستانه است که هزینه آن برای هر نفر ۷۰۰‌هزار تومان می‌شود. به این ترتیب هزینه این تور که دو ساعت جنگل‌پیمایی با شیب متوسط دارد و حمل‌ونقل آن با اتوبوس ۴۴ صندلی و مینی‌بوس خواهد بود و صبحانه را تور متقبل می‌شود برای خانواده سه نفره به ۲ میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان می‌‌‌رسد. هزینه تور جنگل الیمستان با همین سطح خدمات هم مشابه جنگل بلیران است، تنها تفاوت این دو تور این است که در جنگل الیمستان یک ساعت به پیاده‌روی اضافه شده و شرکت‌کنندگان باید سه ساعت پیاده‌روی داشته باشند.

قله کلکچال یکی از قله‌های تهران است که مخاطب آن بیشتر کوهنوردان هستند. هزینه تور صعود به این قله به ازای هر نفر ۵۰۰‌هزار تومان است و به واسطه قرار گرفتن آن در شمال پایتخت، ‌‌‌ حمل‌ونقل و... به عهده شرکت‌کنندگان است که خود را به پارک جمشیدیه برسانند و از آنجا حرکت‌شان را شروع کنند. این تور برای یک خانواده سه‌نفره به یک میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان می‌‌‌رسد.‌«رودخانه‌‌‌نوردی کسیلیان رود» دیگر تور استان مازندران است که حمل‌ونقل آن با اتوبوس ۴۴ صندلی انجام می‌شود و سه ساعت رودخانه‌پیمایی بدون شیب دارد. در این تور که هزینه آن به ازای هر نفر ۸۵۰‌هزار تومان است و برای یک خانواده سه‌نفره به۲ میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان می‌رسد خدماتی مانند صبحانه و ناهار گنجانده شده است.

«لفور تا هفت آبشار» از دیگر تورهای یک‌روزه تابستان است که باز هم مقصد آن مازندران است. این تور که با اتوبوس ۴۴ صندلی و مینی‌بوس انجام می‌شود به ازای هر نفر ۷۵۰‌هزار تومان است و هزینه آن برای یک خانواده سه‌نفره به ۲ میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان می‌‌‌رسد. در این تور صبحانه توسط تور ارائه شده و یک جنگل‌پیمایی ۳‌ساعته با شیب ملایم در آن گنجانده شده است. «رودخانه‌‌‌نوردی پلنگ دره‌» از لحاظ هزینه و خدمات مشابه تور «لفور تا هفت آبشار» است جز آنکه به جای جنگل‌پیمایی‌‌‌، حدود ۳ ساعت رودخانه‌‌‌پیمایی در مسیر بدون شیب دارد.

از دیگر تورهای رودخانه‌نوردی می‌شود به تور «رودخانه‌نوردی نارنج بن» اشاره کرد که هزینه آن ۸۵۰‌هزار تومان و باز هم مقصد استان مازندران است که برای یک خانواده سه‌نفره دو میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان می‌شود. در این تور ناهار و صبحانه به گردشگر ارائه شده و حمل‌ونقل آن با اتوبوس ۴۴ صندلی و مینی‌بوس است. در این تور ۳ ساعت پیاده‌روی با شیب ملایم در طبیعت گنجانده شده است.

Untitled-2 copy