چرخش زمین را ببینید

طبیعی است که برای مشاهده برساوشی نیاز به آسمان بدون آلودگی نوری دارید و صاف‌‌‌؛ کویر یکی از بهترین گزینه‌‌‌ها برای چنین سفری است و اغلب تورها هم به همین مقاصد برنامه‌‌‌ریزی شده‌‌‌اند. تورهایی که یک کارشناس نجوم در آن صورفلکی و سیاره‌‌‌ها را به گردشگران علاقه‌‌‌مند نجوم نشان می‌دهد. علاوه بر آن از آنجا که تور برساوشی نیازمند بیدار ماندن تا طلوع صبح است، ‌‌‌ می‌توانید در خلال شب چرخش زمین را با جابه‌جا شدن صور فلکی و سیاره‌‌‌ها کاملا حس کنید.

نراق یکی از شهرهای استان مرکزی است که از جمله مقاصد تورهای برساوشی به حساب می‌‌‌آید. توری که به همین منظور برنامه‌‌‌ریزی شده برای دو روز هزینه‌اش به ۲میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان می‌‌‌رسد. در این تور خدماتی نظیر اتوبوس توریستی ۴۴ صندلی، یک شب اقامت‌‌‌ در اقامتگاه بوم‌‌‌گردی، سه وعده غذایی (دو صبحانه و یک ناهار)، ‌‌‌ بازدید بافت تاریخی نراق، معبد خورهه، غار چال نخجیر، گنبد چهارسوق ساوه و مشاهده بارش شهابی برساوشی گنجانده شده است.

سوباتان گرچه یکی از ییلاقات در گیلان است، ‌‌‌ با این حال به واسطه دور بودن از شهر و آلودگی نوری و البته هوای خوش به عنوان یکی از مقاصد برساوشی گنجانده شده است. گردشگران برای شرکت در این تور دو و نیم روزه باید ۳ میلیون و ۹۵۰‌هزار تومان بپردازند. اتوبوس VIP، سواری، ‌‌‌ پاترول، ‌‌‌ چهار وعده غذایی شامل دو صبحانه‌‌‌، یک شام و یک ناهار، ‌‌‌ مشاهده گلزارهای وحشی و سبزه‌‌‌زاران دامنه کوه‌‌‌های تالش، روستای سوباتان، ارتفاعات جنگل لیسار (آلچالیق)، تماشای دره ساری‌داش، آبشار ورزان و تماشای بارش شهابی برساوشی از جمله خدماتی است که در این تور به توریست‌‌‌های شرکت‌کننده ارائه می‌شود.

دامغان و کویرهای اطراف آن طبیعی است که به عنوان مقاصد بارش شهابی باشند و آژانس‌‌‌های گردشگری آن را در برنامه‌‌‌شان بگنجانند. در تور دو روزه که به مقصد این شهر تعریف شده و ۲ میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان است خدماتی نظیر اتوبوس توریستی ۴۴ صندلی، یک شب اقامتگاه بوم‌‌‌گردی، چهار وعده غذایی شامل دو صبحانه‌‌‌، یک شام و یک ناهار، بازدید از دروازه ارگ سمنان، مسجد سلطانی و حمام پهنه سمنان، چشمه علی دامغان، مقبره پیر علمدار، مسجد تاریخانه، برج چهل دختر دامغان، تپه حصار دامغان، تماشای بارش شهابی برساوشی و اجرای برنامه رصد ستارگان گنجانده شده است.

جنوب شهرستان شاهرود هم کویر و یکی از آنها روستای چاه‌‌‌جام است. همین موضوع سبب شده این منطقه یکی از مناطق جذاب برای مشاهده بارش شهابی باشد. در تور دو روزه‌‌‌ای که به مقصد این روستا تعریف شده و ۲ میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان هزینه دارد خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، فول‌‌‌برد (تمام وعده‌‌‌های غذایی)، ‌‌‌ یک شب اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی، مشاهده برساوشی در کویر چاه‌‌‌جام و پذیرایی در حین برساوشی به گردشگران عرضه می‌شود.

مراکز تخصصی نجوم هم تورهایی برای اعضای خود و علاقه‌مندان نجوم برگزار می‌کند، یکی از تورهایی که امسال در همین زمینه تعریف شده تور روستای مصرآباد در زنجان است. در این تور دو روزه که یک میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان هزینه دارد، خدماتی از قبیل وسیله نقلیه توریستی، کارشناس رصدی، کارشناس طبیعت‌‌‌گردی، اقامت در اقامتگاه بوم‌‌‌گردی، امکانات رصدی و آموزشی، میان‌وعده، یک وعده صبحانه، یک وعده شام و مشاهده برساوشی در روستای مصرآباد گنجانده شده است.

p18 copy