شهرک بُنکداران همدان به عنوان پایلوت معرفی شود

علی‌‌‌آبادی ادامه داد: همدان نخستین استان در ساخت شهرک صنفی- صنعتی است. وی با بیان اینکه شهرک‌‌‌های صنعتی وقتی خوشه شدند، مقاوم می‌‌‌شوند، افزود: شهرک‌‌‌های صنفی هم همین‌طور است به طوری که صنوف کنار هم مقاوم می‌‌‌شوند و از هم پشتیبانی می‌کنند. علی‌‌‌آبادی با تاکید بر اینکه لازم است در شهرک‌‌‌های صنفی آموزش‌‌‌های صنفی را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به بازار داخل توجه کاملی نیست و صنوف باید نگاه به دوردست داشته باشند چرا که از بازار داخل به بازار خارج رفتن مهم است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خطاب به مسوولان استان همدان تاکید کرد: جشنواره‌‌‌های صنوف را اجرا کنید تا ایده گرفته شود و شهرک صنفی رونق پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به استان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن‌‌‌سینا در منطقه اقتصادی جهان‌‌‌آباد فامنین با تاکید بر اینکه باید نفت را به ده‌‌‌ها کالای ارزشمند تبدیل کرد، گفت: باید محور توسعه به سمت زنجیره پایین‌‌‌دستی نفت و گاز برود تا شهرک‌‌‌های صنعتی که ایجاد می‌‌‌شوند، از این مواد اولیه استفاده کنند. علی‌‌‌آبادی با بیان اینکه سرمایه بزرگ کشور ما نفت است که نباید سوزاند، اظهار کرد: محور توسعه ما پتروشیمی است و به سمت ایجاد زنجیره پایین‌دستی نفت و گاز می‌رویم. وی با تاکید بر اینکه با تمام قوا از طرح پتروشیمی ابن‌‌‌سینا حمایت خواهیم کرد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌‌‌آباد سال ۸۹ مصوب شده است و تاکنون به نتیجه نرسیده است. امروز این طرح کلنگ‌‌‌زنی شد و سال بعد هم برای پیگیری به همدان می‌آیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مجموعه مدیریت طرح گفت: از طرف تمام مقامات به شما قول می‌‌‌دهم از شما پشتیبانی خواهد شد به شرطی که حرکت کنید. وی با اشاره به اینکه کار سخت است اما شدنی است، تاکید کرد: بنده بیش از ۶۰ میلیارد یورو طرح در کشور افتتاح کردم که همه موفق اجرا شده است. علی‌‌‌آبادی در پایان اظهار کرد: باید شهرک‌‌‌های صنعتی در این استان ایجاد شود چراکه این طرح آغاز راه است و بعد از آن باید اقدامات بزرگ دیگری انجام دهیم. بر اساس این گزارش، افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن سینا، بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی از برنامه‌‌‌های سفر یک‌روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به همدان اعلام شده است.