تکمیل نیمه‌‌‌تمام‌‌‌های یزد با مولدسازی

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم متعهد به رشد و توسعه استان‌‌‌ها در ابعاد مختلف است و اجرای درست طرح مولدسازی که توسط این دولت احیا شد پیگیری می‌شود و تمامی ‌‌‌تصمیم‌‌‌ها در اجرای طرح مولدسازی به صورت استانی و با همکاری مسوولان هر استان انجام می‌شود. معاون وزیر اقتصاد گفت: وظایف اجرای طرح مولدسازی به استانداران تفویض شده و باید در هر استان طرح‌‌‌های عمرانی نیمه‌‌‌تمام اولویت‌بندی شده و به سرانجام برسد.

وی گفت: اکنون حدود ۷۰۰ طرح عمرانی نیمه‌‌‌تمام در استان یزد وجود دارد که در شرایط عادی تکمیل آنها ۳۰ سال زمان می‌‌‌برد در حالی که با اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت می‌توان زودتر به اهداف مورد نظر دست یافت. معاون وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم و مدیران آن جهادی کار می‌کنند، گفت: امروز یکی از مسائل مهم در جامعه باید امیدآفرینی باشد که دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت است و باید تلاش‌‌‌ها و اقدامات دولت ملموس و نتیجه‌بخش باشد و بیان این اقدامات، موجب امیدآفرینی در جامعه شود. استاندار یزد هم در این نشست با معرفی طرح‌‌‌های مهم نیمه‌‌‌تمام استان به رئیس سازمان خصوصی‌‌‌سازی؛ خواستار تکمیل این طرح‌‌‌ها از محل منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌‌‌های مازاد دولت شد.

مهران فاطمی‌‌‌ استفاده از منابع حاصل از مولدسازی در تکمیل طرح‌‌‌های نیمه‌تمام عمرانی به‌ویژه راه‌‌‌ها و ایجاد بزرگراه‌‌‌ها را یادآور شد و گفت: جاده‌‌‌های استان دارای بار ترافیکی بالایی است و سالانه ۲۵۰ نفر در جاده‌‌‌های برون‌شهری یزد بر اثر تصادف کشته می‌‌‌شوند و یزد جزو استان‌‌‌های خاص در زمینه تصادفات است. وی تخصیص منابع حاصل از این سیاست دولت برای ایجاد بزرگراه اردکان - مهریز را ضروری دانست و ادامه داد: تزریق منابع این بخش برای این جاده ملی و بین‌المللی ضروری است. وی کمبود منابع آبی در یزد را یادآور شد و گفت: تامین آب استان موضوع دیگری است که در طرح مولدسازی دارایی‌‌‌های مازاد دولت باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد یادآور شد: اکنون ۳۸۱ روستا در یزد هر هفته بین نیم یا دو ساعت دارای آب هستند و آبرسانی با تانکر صورت می‌گیرد و قطعا باید برای کمک به حل مشکل موجود اقدام شود. فاطمی ‌‌‌همچنین گفت: ۴۵‌درصد بیماران مورد پذیرش در یزد از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور هستند که اکنون ۸ بیمارستان نیمه‌‌‌تمام با پیشرفت بین ۵۰ تا ۹۸‌درصد در استان داریم که اگر تکمیل شوند ‌هزار تخت به تخت‌‌‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود. وی گفت: در موضوع مولد‌‌‌سازی اموال مازاد دولت اگر همکاری لازم صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.