قرارداد ارتقای کیفی نفت کوره پالایش نفت کرمانشاه نهایی شد

امامی‌‌‌نیا یادآور شد: براساس این دو قرارداد که میان شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذر انرژی تبریز و همچنین شرکت پالایش نفت لاوان و شرکت اکسیر نوین فرایندآسیا و با هدف ارتقای کیفی نفت کوره تولیدی این دو پالایشگاه به امضا رسید، میزان گوگرد نفت کوره تولیدی در این دو پالایشگاه به میزان قابل ملاحظه‌‌‌ای کاهش خواهد یافت. سخنگوی پالایشگاه کرمانشاه گفت: انعقاد این قرارداد نقش مهمی در کاهش آلاینده‌‌‌های محیط‌زیستی و ارتقای شاخص‌‌‌های کیفی فرآورده‌‌‌های نفتی پالایشگاه‌‌‌های نفت کشور ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی ایران در این مراسم گفت: یکی از چالش‌‌‌های ما بحث نفت‌‌‌کوره بود که خوشبختانه امروز شاهد برداشتن گامی موثر در این مسیر توسط پالایشگاه کرمانشاه و لاوان هستیم. این دو پالایشگاه نخستین شرکت‌هایی هستند که به دانش فنی داخلی در حوزه نفت کوره اعتماد کردند و برای این مجموعه‌‌‌ها استقرار دانش‌‌‌فنی داخلی باعث افتخار است، از این رو از آنها تشکر می‌‌‌کنم و بی‌‌‌شک می‌‌‌گویم که این طرح‌‌‌ها بهره‌‌‌وری اقتصادی دارد و افزون بر آن گامی مهم برای بهینه‌‌‌سازی مصرف انرژی است.

سخنگوی شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: در ادامه این مراسم، فرهاد کاویانی، مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه نیز به ارائه توضیحاتی فنی در خصوص جزئیات این طرح پرداخت که در واقع هدف از اجرای طرح، این است که مقدار گوگرد نفت کوره از ۳.۲ به ۰.۸‌درصد کاهش یابد. همچنین در این طرح، ۳۰‌درصد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه به نفت گاز تبدیل خواهد شد.