تور خانوادگی به سواحل جنوب؛ چند؟

نمونه تورهای تعریف‌شده به‌جنوب  نوار ساحلی پارسیان است. این تور برای سه روز بدون هزینه پرواز برای هر نفر ۴میلیون و ۲۵۰‌هزار تومان است و در آن برنامه‌هایی مانند گشت‌‌‌زنی در ساحل تالار غار آبی بنود، بازدید از پنجره خلیج فارس یعنی تبن، دیدن از شهر پارسیان و روستای زیارت، ‌‌‌ گشت‌‌‌زنی درساحل مکسر، گردنه عشاق و ساحل تاب، جزیره مارو، مناطق جنگل حرا، خلیج نایبند و روستای هاله گنجانده شده است. اگر هزینه پرواز از سوی آژانس برگزارکننده پرداخت شود مبلغ این تور به ازای هر نفر ۱۲ میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان خواهد بود.

قشم، هرمز و هنگام جزو پرطرفدارترین جزیره‌‌‌های جنوب برای گردشگری هستند. از این روست که اغلب آژانس‌‌‌ها به این مقاصد تورهایی تعریف کرده‌‌‌اند. یکی از این تورهای چهار روزه که در آنها خدماتی مانند بازدید از جزیره و سواحل زیبای قشم، منطقه حفاظت شده جنگل حرا (مانگرو) و پرنده‌های بومی و مهاجر، معماری بومی بندر بادگیرها؛ لافت، چاه‌های تل آو(طلا)، دره ستاره‌ها(ستاره افدیده)، تنگه چاهکوه، جزیره هنگام و جزیره رنگ‌ها؛ هرمز، الهه نمک، جویبار رنگ‌ها، و دره مجسمه‌ها گنجانده شده‌‌‌، برای هر نفر ۸میلیون و ۲۷۰‌هزار تومان هزینه دارد، ‌‌‌ البته مبلغ پرواز در این تور جداگانه محاسبه می‌شود و اقامت آن در خانه‌‌‌های بوم‌‌‌گردی است. همین تور با هزینه پرواز ۱۶ میلیون و ۴۸۰‌هزار تومان به ازای هر نفر است و با حذف یکی از مقاصد یعنی جزیره «هنگام» با در نظر گرفتن هزینه پرواز توسط تور به ۱۴ میلیون و ۷۵۵‌هزار تومان می‌رسد.

تورهای کویرگردی اغلب مربوط به استان اصفهان است. در یکی از این تورهای سه و نیم روزه خدماتی مانند گشت‌‌‌زنی در روستای خور، ‌‌‌ مصر و نخلستان‌های روستای گرمه، ‌‌‌ دیدن کردن از چشمه دکتر فیش، آبشار آهکی پتاس، کویر طبقه، ‌‌‌ شب نشینی در کنار آتش و مراسم ویژه یلدا شامل پذیرایی و موسیقی زنده، شتر سواری، سافاری به گردشگران شرکت‌کننده عرضه می‌شود. هزینه این تور به ازای هر نفر۴ میلیون و ۳۸۰‌هزار تومان است.

تورهای دو روزه بخش دیگری از تورهای کویرگردی در استان اصفهان هستند. هزینه یکی از آنها ۳ میلیون و ۴۸۰‌هزار تومان به ازای هر نفر است و در آن خدماتی مانند دیدن کردن از شهر زیرزمینی نوش‌‌‌آباد، معروف به «شهر اویی» در آران و بیدگل، ‌‌‌ گشت‌‌‌وگذار در کویر سیازگه و پیاده‌‌‌روی روی رمل‌‌‌های کویری، تماشای غروب آفتاب گنجانده شده است. چنانچه گردشگر با ماشین شخصی سفر کند آنگاه این هزینه  به ۲ میلیون و ۷۵۰‌هزار تومان می‌‌‌رسد. کویر لوت در کرمان بسیار شناخته شده و حتی جزو میراث طبیعی جهانی در یونسکو ثبت شده است. در توری به این مقصد گشت‌‌‌زنی در شهداد، بازدید از دریاچه‌‌ رودشور، راهپیمایی میان کلوت‌‌‌ها و دیدن نبکاها، ‌‌‌ دیدار از مقبره‌‌ شاه نعمت الله ولی و باغ شازده ماهان، ‌‌‌ اقامتگاه بوم‌‌‌گردی و حمل‌ونقل با پرواز و قطار تعریف شده است. این تور چهار و نیم روزه ۵میلیون و ۷۶۰‌هزار تومان هزینه دارد.

p26 copy