حرمت‌الله رفیعی افزود: «سازمان هواپیمایی کشوری بعد از جلسه‌ با شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نرخ‌های جدیدی را اعلام و تاکید کرد که نرخ‌های اعلام شده باید از سوی تمامی خطوط هواپیمایی رعایت شود. همچنین قرار بود در صورت ارائه خدمات خاص از طرف برخی ایرلاین‌ها، آنها مجاز باشند که ۱۰ درصد بر قیمت‌های خود اضافه کنند. اما در حال حاضر قیمت‌ها در مقاطعی ۴۰ تا ۵۰ درصد و در مقاطع دیگر دو برابر نرخ‌های اعلام شده است و این موضوع به‌صورت رسمی در وب‌سایت‌های فروش بلیت و همین‌طور به‌صورت غیررسمی نیز مشاهده می‌شود.»

وی با بیان اینکه وضعیت دلار نمی‌تواند بیش از ۴۰ تا ۴۵ درصد روی قیمت ایرلاین‌های داخلی تاثیرگذار باشد و چنین افزایشی بدون کار  کارشناسی انجام شده، ادامه داد: «ایرلاین‌های داخلی تنها به این دلیل که پروازهای خارجی دچار افزایش قیمت شدند، به یکباره قیمت پروازهای خود را بالا بردند. بر اثر همین اقدام هم شرایط بغرنج کنونی رقم خورده و اکنون همین شرکت‌ها نیز دچار مشکلات افزایش قیمت‌ها شده‌اند و به‌نظر نمی‌رسد چاره‌ای برای برون‌رفت از وضعیت کنونی داشته باشند.» رفیعی تصریح کرد: «برای آنکه چرخ اقتصاد گردشگری در حرکت بماند، باید با دفاتر خدمات مسافرتی همراهی شود، ولی شرکت‌های هواپیمایی هنوز نمی‌خواهند بالا بودن قیمت‌های خود را قبول کنند و اظهار می‌کنند که چون مالکیت هواپیماها را در اختیار دارند و ارائه‌هنده خدمات هستند، دوست دارند با نرخ‌های کنونی خدمات خود را عرضه کنند! این رویه موجب شده هواپیماها خالی از مسافر پرواز کنند و در‌نتیجه هم به صنف گردشگری و هم به خود ایرلاین‌ها لطمه وارد شود.»

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران خاطرنشان کرد: «از آنجا که تعداد هواپیماهای موجود در ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور کمتر از میزانی است که پاسخگوی تقاضای مردم باشد، این امیدواری را برای شرکت‌های هواپیمایی به‌وجود آورده است که مردم از سر ناچاری به این قیمت‌ها عادت کنند و مجددا پروازها رونق بگیرد؛ اما متاسفانه این نکته در نظر گرفته نمی‌شود که پرواز امر لوکسی نیست و از مایحتاج مردم محسوب می‌شود و ممکن است هرکسی به سفر با هواپیما نیاز پیدا کند.» وی همچنین درباره پروازهای خارجی نیز اظهار کرد: «مردم شرایط اقتصادی دشواری را پشت سر می‌گذارند و این مساله اجازه سفر با هواپیماهای خارجی را به آنها نمی‌دهد. در چنین شرایطی ایرلاین‌های خارجی نیز اظهار می‌کنند که ما قیمت‌های خود را تغییر نداده‌ایم و ارزش پول پایین آمده است. به‌همین دلیل وقتی می‌بینند که هواپیماهایشان خالی است و کاهش قیمت نیز برایش صرفه اقتصادی ندارد، مسیر ایران را حذف می‌کنند و مسیر دیگری را جایگزین آن می‌کنند.»