حجت به قانون‌گریزان هشدار داد!
خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ معاون میراث‌فرهنگی کشور درحالی پیش از این به صدور بخشنامه‌ای اشاره و مدیران میراث‌فرهنگی استان‌ها را ملزم به توجه و حفاظت بیشتر از آثار کرده بود که روزپنج‌شنبه نیز با ارسال ابلاغیه‌ای یکبار دیگر به قانون‌گریزان میراث‌فرهنگی هشدار داد.
این درحالی است که پیش‌تر مهدی حجت معاون میراث‌فرهنگی کشور اعلام کرده بود که ارزیابی و ثبات مدیریتی زمانی محقق می‌شود که مدیران استانی توانایی مقابله با تخریب‌ها را داشته باشند.
درحال‌حاضر نیز معاون میراث‌فرهنگی کشور از قانون‌گریزانی می‌گوید که تغییر و تحولات دولت فرصتی را برای سوءاستفاده فراهم کرده است. وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله‌، به‌نظر می‌رسد که تغییر و تحول در دولت و سازمان متبوع فرصتی را برای عده‌ای قانون‌گریز فراهم کرده تا نسبت به مواریث فرهنگی کشور اقدامات سوئی مرتکب شوند.
معاون میراث‌فرهنگی در گفت و گو با خبرگزاری میراث فرهنگی اعلام کرد: موکدا به مدیران استانی توجه داده می‌شود که با جدیت و دقت لازم موارد تخلف را زیر نظر داشته و با حضور و دخالت مثبت و موثر در هر مورد، در صیانت از مواریث فرهنگی مجدانه کوشش کنند و وظایف قانونی محوله را به‌نحو احسن به انجام برسانند.
حجت همچنین خطاب به مدیران استانی تاکید کرد: یکی از معیارهای مهم ارزیابی، توانایی در صیانت از آثاری است که در استان عهده‌دار آن هستند.