کنفرانس جهانی برای کاهش آثار مخرب گردشگری بر طبیعت
خبرگزاری میراث فرهنگی - کنفرانس گردشگری پایدار در ششمین اجلاس بین‎المللی سالانه خود درسال 2014 با هدف بررسی مسائل مرتبط با دستاوردهای اجتماعی و زیست محیطی گردشگری پایدار درکنار سازوکارهای دولتی مورد نیاز در حمایت از گردشگری پایدار در کشور کرواسی برگزار می‌شود.
همچنین بررسی و بحث درباره چگونگی استفاده از منابع نوین و خودداری از تکرار اشتباهات گذشته و تلاش برای انجام فعالیت‎های جبرانی درصورت لزوم از دیگر هدف‎های اعلام شده در کنفرانس سال آینده است.
در این راستا از تمامی فعالیت‎های علمی و پژوهش‎های تخصصی درسراسر جهان که توان ارائه راهکارها و چشم اندازهای نوینی را در به کارگیری روش‎ها و راه حل‎ها داشته باشد، استقبال شده است.
کنفرانس بین‎المللی گردشگری پایدار در سال آینده قرار است با رویکردی میان رشته‎ای و درعین حال تخصصی فضای تفاهم و درک مشترک و جامعی برای همکاری میان دانشمندان و متخصصان علوم اجتماعی و نیز میان فعالان و سیاست‌گذاران فراهم کند. رسیدن به این هدف مستلزم برخورداری از چشم‌اندازی وسیع و درک عمیق از این صنعت به‌شدت پیچیده با ابعاد نامعلوم است.
دست‌اندارکاران این کنفرانس یادآور شده‎اند که افزایش تقاضا در بازارهای گردشگری اغلب به معنی افزایش سهم این صنعت در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی وابسته به آن است. درحالی که چشم‌اندازها و منابع طبیعی خود مهم‎ترین منبع توسعه و تقویت گردشگری در سطح محلی و جهانی و تقویت اقتصاد‎ها درسطح ملی و جهانی هستند.
بنابراین هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس در سال ۲۰۱۴ یافتن راهی برای حمایت از چشم اندازهای طبیعی ومنابع زیستی از رهگذر توسعه راه‌حل‎های نوینی است که آثار مخرب گردشگری را بر طبیعت به حداقل ممکن برساند.