دنیای اقتصاد- لرستان: هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، با اشاره به اینکه حدود سه جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان تشکیل داده‌ایم، گفت:
در این جلسات برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پنج میلیون نفر در ایام نوروز از استان عبور کنند؛ به صورتی که حداقل 2 ساعت در استان توقف داشته باشند.
بازوند افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که از این تعداد 500 هزار نفر را بتوانیم حداقل برای سه شب در استان نگه داریم و برای این مهم حدود 19 دستگاه اجرایی با تمام امکانات به طرق مختلف به این مسافران خدمت می‌کنند. وی اداره کل راه‌وشهرسازی را یکی از متولیان دستگاه اجرایی دانست و تصریح کرد: این دستگاه با خط‌کشی محورها و نصب تابلو، لکه‌گیری کل محورهای بهسازی و... می‌تواند به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کند. وی اظهار کرد: شهرداری خرم‌آباد با جمع‌آوری نخاله‌های ورودی شهر و همچنین پرداختن به بحث نظافت، رنگ‌آمیزی شهر و ایجاد کمپ‌ها به مسافران، خدمات‌رسانی می‌کند. استاندار لرستان گفت: در این کمپ‌ها کلیه خدماتی که به مسافران داده می‌شود اعم از چادر، برق‌رسانی و... به صورت رایگان است که تعداد یک‌هزار چادر با امکانات اولیه در ایام نوروز برای مسافران برپا می‌شود. وی با اشاره به اینکه یک هزارو 500 اتاق توسط آموزش و پرورش جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد زیادی سالن‌های ورزشی هماهنگ شده است که در صورت لزوم از آنها نیز استفاده می‌شود. بازوند به دیگر خدمات پیش‌بینی شده به مسافران اشاره و تصریح کرد: کشیک‌های درمانگاه‌ها در طول ایام نوروز به صورت شبانه‌روز خدمات‌رسانی خواهند داشت. وی با توجه به اینکه نیروی انتظامی استان در راستای امنیت شهرهای استان حضوری فعال خواهد داشت، اظهار کرد: این ارگان با حداقل 20 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس در محورهای استان لرستان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند. وی گفت: به کلیه مسافران بسته‌هایی که حاوی اطلاعات فرهنگی، گردشگری، میراثی و سرمایه‌گذاری و سی دی‌هایی برای معرفی استان و ترانه‌های محلی تحویل داده خواهد شد.