خبرگزاری میراث فرهنگی- اگرچه یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از انفجار یک مین در کویر شهداد و مرگ یک گردشگر اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما گفت که «با توجه به اینکه کرمان منطقه جنگی نیست، می‌شود موضوع را بررسی کرد». تنها چند هفته پس از برگزاری جشن بزرگ راهنمایان گردشگری در استان کرمان و حضور بیش از ۸۰۰ راهنمای گردشگری در این استان پهناور، در تعطیلات نوروز سال جاری چرخ عقب خودرو چهار طبیعتگرد در کویر شهداد روی مین رفت و منفجر شد. در این حادثه یکی از این چهار گردشگر جان سپرد و سه نفر دیگر روانه بیمارستان شدند. محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این حادثه، به CHN گفت: من در جریان این خبر نبودم، اولین بار است که خبر را شنیده‌ام. او در ادامه به بررسی وضعیت مناطقی که مین در آنها وجود دارد در کمیسیون امنیت ملی اشاره کرد و توضیح داد: «در کمیسیون امنیت ملی بحث مین‌روبی کل مناطق مورد بررسی قرار گرفته است. از ۴۸ هزار هکتار مناطق آلوده به مین بخش زیادی توسط وزارت دفاع پاکسازی شده، اما کرمان منطقه جنگی نیست و به این دلیل موضوع قابل بررسی است».

همچنین محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان در مجلس نیز درباره این حادثه گفت: «من اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم». اگرچه انتظار می‌رفت پورابراهیمی، به عنوان نماینده کرمان اطلاع بیشتری از حادثه رخ داده در استان حوزه انتخابیه‌اش داشته باشد، اما او در این باره گفت: «من هم مثل شما فقط شنیدم که چنین اتفاقی افتاده است.» او البته تصریح کرد: «دوستان معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قرار بود گزارشی به مجمع نمایندگان مجلس بدهند، اما تاکنون چیز مستندی که بتوانم بر اساس آن صحبت کنم وجود ندارد. اجازه بدهید این گزارش را بگیریم و روی آن نظریاتمان را ارائه دهیم.»

چند روز پیش هم سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان بالاترین مقام حوزه گردشگری در واکنش به مرگ این گردشگر در کویر شهداد به خبرنگاران گفت: «در سفری که من به این منطقه گردشگری داشتم، مشکلی وجود نداشت».