ایسنا- کمتر از هفت هفته مانده به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل گردشگران از سفر به این کشور هراس دارند. در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد برزیل زمان برگزاری جام جهانی فوتبال میزبان گردشگرانی از بیش از 200 کشور جهان باشد، ناآرامی‌ها در برزیل باعث شده تا گردشگران از سفر به برزیل بترسند.

به گزارش آندیانا، در درگیری‌های شب‌های گذشته در محله‌های فقیرنشین شهر ریودوژانیرو، یکی از شهرهای اصلی میزبان مسابقات جام جهانی دست کم یک نفر کشته شده است. این درگیری‌ها در چند صد متری دو ورزشگاهی رخ داد که قرار است یکی از آنها میزبان چند مسابقه فوتبال جام جهانی و دیگری میزبان رقابت‌های شنای المپیک ۲۰۱۶ باشد. از سوی دیگر گزارش‌های دیگری از ناآرامی در شهرهای دیگر برزیل نیز منتشر شده است.
طبق اعلام وزارت گردشگری برزیل و با استناد به گزارش فیفا از اتباع کشورهای درخواست کننده بلیت مسابقات جام جهانی فوتبال، برزیل در زمان برگزاری این مسابقات میزبان گردشگرانی از بیش از ۲۰۰ کشور جهان خواهد بود که در این میان کشورهای آمریکا، آرژانتین و آلمان بیشترین گردشگران را برای تماشای مسابقات جام جهانی به برزیل خواهند فرستاد و حدود نیمی از گردشگران جام جهانی برزیل نیز از کشورهای اروپایی خواهند بود.
پیش‌بینی می‌شود با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی حدود ۶۰۰ هزار مسافر خارجی برای تماشای مسابقات به برزیل سفر می‌کنند. مقامات صنعت گردشگری برزیل نیز پیش‌بینی می‌کنند میزبانی از این مسابقات برای اقتصاد این کشور نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.
برزیل در سال ۲۰۱۳ میزبان نزدیک به ۸ میلیون گردشگر بود و مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند، این کشور را به مقصد ۱۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ تبدیل کنند.