ایرنا: رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان‌های دانشگاهی باید ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به بحث گردشگری سلامت اختصاص دهند. دکتر حسن راشکی افزود: گردشگری سلامت یک صنعت محسوب می‌شود که از ۱۰ سال گذشته در بین کشورهای در حال توسعه رشد یافته است. وی با بیان اینکه مالزی، ترکیه و هند کشورهای پیشرو در این صنعت هستند، اظهار کرد: ایران نیز دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه گردشگری سلامت است و نیروهای توانمند و متخصصی در این زمینه دارد.

راشکی تصریح کرد: زیرساخت‌های مناسب برای اینکه ایران بتواند در صنعت گردشگری سلامت دنیا جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، وجود دارد.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری سلامت می‌تواند پتانسیل‌های ایران را به دنیا بشناساند، ادامه داد: به‌طور مثال روزانه یک هزار نفر از شهر مرزی بیله سوار از کشور جمهوری آذربایجان به ایران سفر و خدمات سلامت دریافت می‌کنند. وی خاطر نشان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا بیماران خارجی وارد سیستم درمانی کشور شوند و حتی بتوانیم خدمات پس از درمان را نیز برای آنها ارائه دهیم.

راشکی به وجود حدود ۸۰۰ بیمارستان دولتی و ۲۰۰بیمارستان خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: شهرهایی از جمله تبریز، ارومیه، زاهدان، اهواز و مشهد مقدس در بحث گردشگری سلامت می‌توانند موفق عمل کنند.