گروه گردشگری: درحالی‌که آژانس‌های مسافرتی انگلستان خبر از افزایش چشمگیر رزروها برای سفر به ایران طی ۱۲ ماهه گذشته می‌دهند، دولت بریتانیا همچنان درمورد سفر به کشورهای خاورمیانه محتاط است و سخنگوی وزارت خارجه کشورهای مشترک المنافع گفته است: ما ازمردم می‌خواهیم که نسبت به توصیه‌های مسافرتی ما به ایران مطلع و به روز باشند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از دیلی میل، «مایکل پولمن» مدیر بازاریابی موسسه Wild Frontiers واقع در جنوب لندن، که اخیرا از سفر ایران به انگلستان بازگشته این سفر را با واژه «شگفت‌انگیز» توصیف می‌کند و می‌افزاید: ایران واقعا سرزمینی جالب با تاریخی کهن و آثار شگفت‌انگیز معماری و مساجد تاریخی بود. اما چیزی که بیش از هرچیز سبب شگفتی من شد، مردم ایران بود که به گرمی و دوستانه در هرجا که رفتیم ما را احاطه کرده و علاقه‌مند به گفت‌وگو با ما بودند. او یادآور شد که هرچند می‌دانیم که مقامات و ماموران پلیس ما را تحت نظر داشتند، اما هیچ‌گونه حضور محسوس یا نظارت آشکاری از سوی آنها مشاهده نکردیم.

«دیلی میل» با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی در بازار گردشگری ایران در میان مسافران بریتانیایی نوشته است: ایران هم‌اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است که حتی قوانین ایران در زمینه الزام به پوشش زنان و ممنوعیت مصرف الکل آنها را از سفر به این کشور دلسرد نمی‌کند. در شرایطی که تا دو سال پیش ایران تنها به مقصدی برای گردشگران ماجراجو مبدل شده بود، اما اکنون «بالبای» مدیرعامل شرکت گردشگری (مرزهای وحشی)»

Wild Frontiers «دربریتانیا که ۱۰ سال است درزمینه سازماندهی تورهای گردشگری به ایران فعالیت دارد، پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری بیش از ۱۵۰ توریست

به ایران بفرستد.

درحالی که در سال ۲۰۱۳ این مسافران از ۱۲-۱۰ مسافرو اندکی سفر توسط زوج‌ها که به‌طور پراکنده به ایران سفر می‌کردند، تجاوز نمی‌کرد. درسال ۲۰۱۲ نیز فروش وجذب مسافر به ایران به‌کلی ناممکن شده بود. او می‌گوید: با روی کارآمدن رئیس‌جمهوری جدید درایران وایجاد روابط خارجی ملایم‌تر، مردم بیشتری نسبت به سفر به ایران احساس امنیت می‌کنند. به گفته او تعداد متقاضیان همچنان رو به افزایش است و تاکنون برای سال جاری ۱۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. این موسسه عمدتا درکار اعزام تورهای گردشگری به ایران است که بابت هر نفر ۲.۷۹۵ پوند تمام می‌شود. او یادآور شده که با توجه به اینکه درحال حاضر هیچ پرواز مستقیمی میان ایران و انگلستان وجود ندارد، مسافران ناگزیرند در استانبول یا دبی توقف کرده و پرواز خود را به سوی ایران تغییر دهند.

گزارش دیلی میل درادامه می‌افزاید: شرکت گردشگری

Wild Frontiers در بروشورهای خود درباره ایران این کشور را با این عبارت معرفی کرده است: «ایران، کشوری جذاب که بیش از هر کشوری درجهان، درباره‌اش دچار سوءتفاهم شده‌ایم. ایران کشوری است که تصور شما درباره آن انباشته از پیش فرض‌های کلیشه‌ای وعمدتا غلط و اشتباه است.»