گردشگری کره‌جنوبی  درخطر خروج از ریل رشد

خبـــرگزاری میــراث فرهنگی: با بروز سومین حادثه در سیستم حمل‌ونقل کره‌جنوبی، چهارمین اقتصاد برتر آسیا ازنظر استانداردهای ایمنی سرعت، به‌شدت در خطر بدنامی قرار گرفته است. گردشگری کره‌جنوبی در چالش با سه حادثه مرگبار در سیستم حمل‌ونقل این کشور و مرگ و زخمی شدن ده‌ها نفر، باوجود کسب امتیازات بالا در رتبه‌های اقتصادی و فنی، اکنون در خطر ازدست دادن اعتبار خود ازنظر رعایت استانداردهای ایمنی سرعت است. تصادف قطار، تصادف کشتی و مرگ ده‌ها مسافر و سرنشینان این دو وسیله مسافربری، همچنین آتش‌سوزی در یک مرکز خرید ازجمله مسائلی است که می‌تواند با تاثیر بر فضای عمومی بازار گردشگری، بازتابی از اعتماد به صنعت سفرو گردشگری در کره‌جنوبی باشد.

پس از دو حادثه مرگبار دوباره سه‌شنبه گذشته دو قطار مسافربری با هم برخورد کردند که به مرگ یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید. تکرار این حوادث به حدی است که یک مقام بیمارستانی و پلیس سئول گفت: این حادثه تنها یکی از چند حادثه‌ای است که کشور را لرزاند. این حوادث مرگبار در حالی رخ داده است که پیش‌تر مقامات دولت کره‌جنوبی اعلام کرده بودند که برای ترمیم آسیب‌های ایجادشده بر اثر حادثه کشتیرانی، بیش از نیمی از بودجه مالی سال جاری را طی نیمه نخست سال، به بخش گردشگری اختصاص می‌دهند. به‌علاوه وام و تسهیلات بانک مرکزی این کشور را برای شرکت‌های کوچک‌تر اختصاص می‌دهند تا از این طریق به کسب‌وکارهایی که براثر حادثه کشتیرانی این کشور به‌شدت آسیب دیده‌اند، کمک کند.

وزارت دارایی و استراتژی کره‌جنوبی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ۵۷ درصد از بودجه طراحی‌شده برای سال‌جاری را در نیمه نخست سال به این صنعت اختصاص می‌دهد. این میزان ۵۵ درصد بیشتر از میزان تعیین‌شده در طرح و برنامه اصلی بودجه این کشور است.