گروه گردشگری: سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار (یکپارچه‌سازی سیاست‌های بخشی در برنامه‌ریزی توسعه پایدار ملی و محلی، گردشگری پایدار، توسعه شهری، استفاده بهینه از منابع، حفظ تنوع زیستی و محیط زیست) با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وو هونگ بو، معاون اجتماعی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز ۲۲ مهرماه در تهران برگزار می‌شود. به گفته معاون گردشگری کشور، نماینده بانک جهانی، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد (رئیس UNDESA)، کارشناسان و نمایندگان ارشد بخش امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (UNDESA) از ۲۲ کشور، کارشناسان و نمایندگان ارشد ECO، OIC و D۸ و مقامات عالی رتبه و سفرای کشورهای بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران از میهمانان این سمپوزیوم بین‌المللی هستند.

پیش از این نیز مرتضی رحمانی موحد این سمپوزیوم را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری کشور و تعامل با سازمان‌های جهانی دانسته و ابراز امیدواری کرده بود که ایران بتواند حداکثر بهره را از خروجی‌های علمی این نشست ببرد و بخشی از سیاست‌های بازاریابی ایران در حوزه گردشگری را نیز پوشش بدهد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» سمپوزیوم بین‌المللی سازمان ملل متحد برای زمینه‌سازی گردشگری پایدار در ۸ پنل تخصصی از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه با همکاری وزارت امور خارجه در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امورخارجه برگزار می‌شود.

این سمپوزیوم با سخنرانی مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.