دنیای‌اقتصاد- اصفهان: استاندار اصفهان بر ضرورت توسعه گردشگری و تامین امنیت گردشگران در کویر مرنجاب، دریاچه نمک و سایر مناطق گردشگری کویری استان تاکید کرد. رسول زرگرپور در بازدید از کویر مرنجاب، دریاچه نمک قلعه مرنجاب و سایر جاذبه‌های گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای این منطقه و همچنین جاذبه‌های توریستی کم‌نظیر آن باید توسعه گردشگری منطقه و تامین امنیت گردشگران مورد توجه قرار گیرد. وی ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان آران و بیدگل را ضروری عنوان و اظهار کرد: طبیعت زیبای این منطقه کویری و همچنین وجود بقاع متبرکه، کاروانسراها و آثار و ابنیه‌های تاریخی، همواره این شهر را میزبان گردشگران داخلی و خارجی کرده که در این راستا توجه به نیازهای گردشگران امری ضروری است. استاندار اصفهان آب و هوای بیابانی و ماسه درمانی، پیاده‌روی در بیابان، دوچرخه سواری، موتورسواری، اسکی، رالی روی تپه‌های ماسه‌ای، شترسواری، رصد ستارگان و دیدار از بناهای تاریخی و زیارتی را از ظرفیت‌های این منطقه در جذب گردشگر توصیف کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین صورت استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه محور توسعه استان، خدمات و گردشگری در نظر گرفته شده است باید از تمام ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود. زرگرپور با اشاره به اینکه قلعه تاریخی مرنجاب در مسیر راه ابریشم واقع شده است، ادامه داد: این کاروانسرا یکی از اتراق‌گاه‌های مهم این راه به شمار می‌رفته و کاروان‌های تجاری و بازرگانی در مسیر شهرهای مرکزی ایران و شهرهای شمالی کشور از آن عبور می‌کردند.

وی حفظ و احیای آثار تاریخی منطقه را حائز اهمیت دانست و افزود: توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امنیت و آسایش گردشگران باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.