گروه‌گردشگری: برای دیدن زیبایی‌های طبیعت لازم نیست منتظر بهار و تابستان بمانیم یا راه دوری برویم، همین اطراف شهرمان و همین زمستان پیش رو چنان زیبایی چشمگیری دارد که کافی است درصدد کشف آن برآییم تا با کمترین زمان و هزینه یک آخر هفته زیبا را در آن تجربه کنیم. یکی از این مناطق زیبا در اطراف تهران روستای زیبای «برگ جهان» از توابع لواسانات در شهرستان شمیرانات است که در ضلع شمال غربی لواسان، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است.سفر به آن برای تهرانی‌ها دور از دسترس نیست و می‌توانند در فرصت تعطیلاتی یک روزه میهمان آن شوند. آب و هوای روستا در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. البته درست است که هوای روستا در این فصول سرد است اما دیدن این روستا را به شما توصیه می‌کنیم. زیباترین مناظر ممکن را در پاییز و زمستان برگ جهان می‌بینید نه تابستان و بهار. درختان روستا در این فصل‌ ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد، قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را میهمان وجودتان می‌کنند. در زمستان نیز منظره بکری که از برف نشسته بر کوه‌های زیبا و درختان بلندش در برابرتان می‌گستراند، ناخودآگاه شما را به تحسین وامی‎‌دارد. در سفر به برگ جهان دیدن کوچه‌باغ‌های روستا را از دست ندهید و همچنین آرامگاه امامزاده اسماعیل (ع) که می‌گویند از نواده‌‌های امام موسی کاظم (ع) است و در ضلع غربی روستا قرار دارد.

در شمال رودخانه برگ جهان صخره رسوبی بزرگی با حدود ۴۵ متر ارتفاع قرار دارد که به «تنگل‌خانه» مشهور است. عده‌ای می‌گویند اهالی روستا در گذشته در مواقع احساس خطر به آن پناه می‌بردند. تنگل‌خانه سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.غاری هم در روستا وجود دارد که به زندان خانه لار معروف است و دلیل این نام‌گذاری این است که در گذشته از این غار به‌عنوان زندان استفاده می‌شده است.

نگران وعده‌های غذایی خود هم نباشید چون آبگوشت، انواع آش‌ها، قیمه و انواع کباب‌ها از سوی اهالی به گردشگران ارائه می‌شود.

برای رفتن به برگ جهان از تهران اگر به سوی جاده گردنه قوچک، سپس گلندوئک و روستای افجه حرکت کنید، به روستای برگ‌جهان می‌رسید. البته مسیر دسترسی دیگری برای رسیدن به این روستا وجود دارد، دراین مسیر از تهران به سمت جاده دماوند حرکت می‌کنید، سپس به جاجرود و سد لتیان می‌روید و بعد از عبور از روستای نیکنامده به برگ جهان می‌رسید.