گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۵/۳ میلیارد یورو در ایرلند خرج کردند، رقمی که ۳۰۰ میلیون یورو بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی است. به گزارش «ایسنا» بنابراعلام مسوولان گردشگری ایرلند، تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از این کشور در سال ۲۰۱۴ با افزایش ۹ درصدی به ۳/۷ میلیون نفر رسیده است که بیشترین رقم در این زمینه از سال ۲۰۰۸ تاکنون است. در این میان بیشترین گردشگران از کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان بوده‌اند. «امون مک‌کین»، مدیر اجرایی کنفدراسیون گردشگری ایرلند (ITIC) عنوان کرد: در صنعت گردشگری ایرلند ۲۰۰ هزار نفر مشغول کار هستند و در سال گذشته ۵ هزار شغل به این رقم اضافه شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۵ نیز ۸ هزار فرصت شغلی دیگر در این صنعت ایجاد شود.

وی در توضیحات خود به ویزای مشترک انگلیس - ایرلند اشاره کرد که بر اساس آن گردشگران از کشورهایی چون چین و هند قادر خواهند بود با ویزای انگلیس از کشور ایرلند نیز دیدن کنند.

«پل کارتی»، رئیس کنفدراسیون گردشگری ایرلند نیز در این‌باره گفت: رشد اصلی گردشگری در سال ۲۰۱۵ از محل کشورهای دور حاصل می‌شود و صنعت گردشگری ایرلند باید نیازهای بازارهای گردشگری کشورهایی با اقتصاد در حال توسعه را فراهم کند. کنفدراسیون گردشگری ایرلند از دولت تقاضا کرده که در سال آینده میلادی ۲۵۰ میلیون یورو در صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کند و تصمیم دولت بر حفظ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خدمات گردشگری موجب تقویت رقابت‌جویی ایرلند خواهد شد.