رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اصلاحیه‌ای که سازمان امور مالیاتی برای یک ماده قانونی به مجلس داده است و اعتراض نسبت به آن گفت: سازمان امور مالیاتی، هتل‌های خصوصی را مشمول معافیت مالیاتی نمی‌داند. به گزارش «ایسنا»، جمشید حمزه‌زاده با اشاره به ماده ۱۳۲ قانون مالیات که طبق آن تمام تاسیسات گردشگری، ۵۰ درصد از پرداخت مالیات معاف بودند‌، گفت: سازمان امور مالیاتی این امتیاز را در اصلاحیه این ماده قانونی‌، حذف کرده است. ما تلاش زیادی کردیم تا مجلس در این‌باره قانع شود و هتل‌ها را در کنار صنایع و معادن مشمول معافیت مالیاتی صد درصد قرار دهند؛ اما با وجود آن‌همه تلاش برای توجیه شرایط صنعت هتلداری در ایران، حالا سازمان مالیاتی به شکل دیگری عمل کرده و در ماده ۱۷ لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اصلاحیه‌ دیگری را وارد کرده که زمین را از شمول سرمایه‌گذاری مستثنی می‌کند. وی در ادامه افزود: زمین، تنها سرمایه هتل‌ها است و اگر آن حذف شود دیگر چیزی برای هتلدار نمی‌ماند و این فشارهای مالیاتی صنعت هتلداری را ضعیف و متزلزل می‌کند و به‌طور غیرمستقیم مسافر را تحت‌الشعاع قرا رمی‌دهد. اصلاحیه جدید سازمان مالیاتی

صدای هتلداران را درآورد!

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اصلاحیه‌ای که سازمان امور مالیاتی برای یک ماده قانونی به مجلس داده است و اعتراض نسبت به آن گفت: سازمان امور مالیاتی، هتل‌های خصوصی را مشمول معافیت مالیاتی نمی‌داند. به گزارش «ایسنا»، جمشید حمزه‌زاده با اشاره به ماده ۱۳۲ قانون مالیات که طبق آن تمام تاسیسات گردشگری، ۵۰ درصد از پرداخت مالیات معاف بودند‌، گفت: سازمان امور مالیاتی این امتیاز را در اصلاحیه این ماده قانونی‌، حذف کرده است. ما تلاش زیادی کردیم تا مجلس در این‌باره قانع شود و هتل‌ها را در کنار صنایع و معادن مشمول معافیت مالیاتی صد درصد قرار دهند؛ اما با وجود آن‌همه تلاش برای توجیه شرایط صنعت هتلداری در ایران، حالا سازمان مالیاتی به شکل دیگری عمل کرده و در ماده ۱۷ لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اصلاحیه‌ دیگری را وارد کرده که زمین را از شمول سرمایه‌گذاری مستثنی می‌کند.

وی در ادامه افزود: زمین، تنها سرمایه هتل‌ها است و اگر آن حذف شود دیگر چیزی برای هتلدار نمی‌ماند و این فشارهای مالیاتی صنعت هتلداری را ضعیف و متزلزل می‌کند و به‌طور غیرمستقیم مسافر را تحت‌الشعاع قرا رمی‌دهد.

ایتالیایی‌ها در صدر بازدیدکنندگان

حمام فین کاشان

در ۹ ماه اول امسال، ۴۸ هزار و ۴۹۱ گردشگر خارجی از ۸۸ کشور جهان از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش «ایسنا»، علیرضا عبدالله‌زاده، مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان گفت: از این تعداد گردشگر خارجی، چهار هزار نفرشان ایتالیایی بودند که بیشترین آمار بازدیدکنندگان از باغ فین کاشان را به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب، ایتالیا، آلمان، چین، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، هلند، بلژیک، هنگ کنگ و سوئیس به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان از باغ تاریخی فین بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: طی همین مدت یک میلیون و ۲۷۴هزار و ۵۴۲ گردشگر از آثار و بناهای تاریخی کاشان شامل باغ و موزه فین، خانه‌های تاریخی، حمام سلطان میراحمد و سیلک دیدن کرده‌اند که یک میلیون و ۲۲۶ هزار نفرشان گردشگر

داخلی هستند.

بررسی آیین‌نامه راهنمایان گردشگری در دولت پس از ۴۰ سال!

بررسی آیین‌نامه راهنمایان گردشگری که از حدود چهل سال پیش بدون تغییر در حال اجرا بود، سرانجام پس از اصلاح به معاون اول رئیس‌جمهور داده شد تا در هیات دولت بررسی و تصویب شود. به گزارش «ایسنا»، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه آیین‌نامه راهنمایان گردشگری مصوب سال ۱۳۵۴ بود و گردشگری در این سال‌ها با تحولات گسترده و مشکلات جدیدی مواجه شده، سازمان لازم دید این آیین‌نامه را اصلاح کند .

تیموری اضافه کرد: برای اصلاح آیین‌نامه راهنمایان گردشگری، نظرات حوزه‌های تخصصی‌ مثل تشکل‌های مربوط به راهنمایان تور، ادارات میراث فرهنگی و گردشگری کل استان‌ها و بخش‌های ستادی و تخصصی دریافت شد که پس از جمع‌بندی و اصلاح، آیین‌نامه جدید توسط مسعود سلطانی‌فر در هفتم دی‌ماه امسال به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور تقدیم شد؛ این آیین‌نامه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه به هیات دولت می‌رود و سپس ابلاغ خواهد شد.

بیمه راهنمایان تور، در دستور کار سازمان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در یک نشست دوستانه با اعضای جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از آنان خواست مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا، سلطانی‌فر با تاکید بر اهمیت کار راهنمایان تور گفت: راهنمایان می‌توانند با عملکرد خود ضعف‌های موجود را بپوشانند و گردشگران را به سفر دوباره ترغیب کنند یا بالعکس با ایجاد نارضایتی در آنان، نقاط قوت را کمرنگ کرده و تمام زحمات را برباد دهند. وی در ادامه افزود: از معاونت گردشگری خواسته‌ایم مسائل را بررسی کرده و برای توانمندسازی شاغلین گردشگری در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت اقدامات لازم را انجام دهند. سلطانی‌فر با بیان اینکه جایگاه شغلی راهنمایان تور و دیگر موارد، در اصلاحیه آیین‌نامه‌ای که به دولت ارائه شده در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد که آیین‌نامه مورد نظر به تصویب برسد و بسیاری از دغدغه‌های جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از میان رود. معاون رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: مساله بیمه جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی را که اولویت آنان است،در دستور کار قرار خواهند داد.