گروه گردشگری: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حالی از امضای سند همکاری گردشگری ایران و فرانسه در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری ایران به فرانسه خبر داد که فعالان صنعت گردشگری این دو کشور در هشت میزگرد به مذاکره برای ارتقای سطح همکاری‌های دوسویه در این زمینه پرداختند.

به گزارش میراث آریا، در نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و فرانسه که عصر سه‌شنبه در هتل لاله تهران برگزار شد، میزگردهای تخصصی در هشت بخش برگزار شد. میزگرد شماره یک در حوزه گفت‌وگوی نمایندگان بخش دولتی گردشگری با حضور وروشکا بکرت به عنوان مسوول پروژه تجزیه و تحلیل بازارهای گردشگری، ظرفیت بازاریابی گردشگری فرانسه و حوزه فعالیت محلی، ملی و منطقه‌ای و مایکل دوریو رئیس بخش گردشگری فرانسه در وزارت امور خارجه و مسوولان سازمان میراث فرهنگی ایران برگزار شد. میزگرد شماره دو و سه با عنوان فعالان بخش اکوتوریسم و گردشگری کوهستانی، با حضور ینوت رابرت فعال در حوزه برنامه‌ریزی شهری و معماری، خدمات آموزشی، زیست محیطی، سیاست‌گذاری عمومی و تهیه بسته‌های گردشگری ویژه اکوتوریسم و گردشگری کوهستانی، نیکولاس بردوکس مسوول صادرات در حوزه توسعه، طراحی، نوآوری و تهیه زیرساخت‌ها در مناطق کوهستانی و پی‌یر رکت مسوول صادرات تجهیز سیستم حمل‌ونقل در اماکن کوهستانی و گردشگری، فردریک برنیر فرامبورت مدیرعامل شرکت تهیه نقشه‌های توپوگرافی، فردریک ماریون مدیر پروژه‌های بین‌المللی اسکی، اریک بالیان مدیر در حوزه توراپراتور و فعالان ایرانی این حوزه برگزار شد. میزگرد چهارم در حوزه فعالان بخش آموزش با حضور ماریان کنت سالازا مدیر روابط بین‌المللی آموزش سی‌سی‌آی، فرانکو ناوارو مدیرکل در حوزه اطلاعات گردشگری و رویدادهای گردشگری پاریس و فعالان حوزه آموزش گردشگری ایران برگزار شد.

فعالان بخش گردشگری سلامت نیز در میزگرد شماره پنج به ارائه زمینه‌های همکاری در این حوزه با همتایان ایرانی خود پرداختند. جین برنارد فالکو رئیس هیات در حوزه مدیریت و بازاریابی هتل‌ها، فیلیپ ماتیاس مدیرکل در حوزه طراحی فضاها در مراسم طراحی غرفه‌ها، کریستف لندیاس مدیرعامل شرکت آکور در ایران و رشید چما مدیرکل هتل‌های ای‌بیس و نووتل فرودگاه بین‌المللی نیز در میزگرد فعالان بخش هتلداری با فعالان ایرانی این بخش به مذاکره پرداختند.

در میزگرد شماره هفت هم، برنارد کواو مسوول بازارهای حوزه خارج از آسیا در حوزه ارائه خدمات خرید و در هشتمین میزگرد، در بخش فعالان بخش گردشگری(دفاتر خدمات مسافرتی) جین فیانی مدیر شرکت خدمات مسافرتی با همتایان ایرانی خود مذاکره کردند.