دنیای اقتصاد-یزد: مجتبی دستمالچیان در نخستین نشست خبری خود به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان یزد اظهار داشت : در حال حاضر ۳۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰۰ واحد فعال هستند ‌که از تعداد کل واحدهای تولیدی استان یزد ۳۰۰ واحد راکد و مابقی با کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه از فروردین ماه امسال تا ۲۱ مرداد بالغ بر ۷۷ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۸۷.۶۵ دلار صادرات از استان یزد انجام شده است، افزود : کاشی و سرامیک ، پودر شوینده، پارچه و نخ از جمله بیشتر موارد صادراتی کالای تمام شده در استان یزد است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با تأکید بر لزوم تقویت ظرفیت‌های صادراتی استان تصریح کرد : در حال حاضر ، یزد هشتمین استان صادر کننده کشور است و از سوی دیگر هجدهمین استان کشور در بخش واردات محسوب می شود.

دستمالچیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی قوانین در کشور مانع تولید از جمله قوانین مربوط به ترخیص گمرکی و حمایت‌های بانکی باید برطرف شود ، خاطرنشان کرد: در این خصوص  ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه  ، ابزاری موثر برای تسهیل کردن شرایط تولید و ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات است.

گفتنی است در آخرین انتخابات صنفی این اتاق در رسته بازرگانی غضنفر امیرجلیلی ، علی‌اصغر بیگی یزدی ، محمدحسین چشم‌براه ، مجتبی دستمالچیان و احمد عشقان‌ملک موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

در رسته صنعت نیز محمدتقی خالقیه ، محمدرضا داد ، محمد حسن شیشه‌بری ، عباسعلی متوسلیان و سید امیر حمزه موسوی موفق شدند آرای فعالان اقتصادی را برای راه‌یابی به پارلمان بخش خصوصی کسب کنند.

همچنین در رسته کشاورزی نیز اصغرآقا نبیل، حسین پهلوان پور و علیرضا وطن دوست و در رسته معدن حمیدرضا شرافت و علی فرشاد پور موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی یزد ، ۳۷ نفر کاندید شده بودند و ۷۴۹ نفر از  ۱۲۲۹ نفر عضو اتاق واجد شرایط حضور در انتخابات بودند.