رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای سال آینده 18 هزار و 716 میلیارد تومان بودجه برای اداره شهر پیشنهاد داده است، گفت: این در حالی است که بودجه سال 94 شهرداری در حوزه تملک سرمایه‌ای در خوش‌بینانه‌ترین حالت به 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد و نباید بودجه سال 95 مبتنی بر عوارض تغییر کاربری، فروش تراکم مازاد و وام باشد چرا که این موارد ایجاد قرض و بار اضافی برای مدیران بعدی شهرداری می‌کند.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با پیشنهاد بودجه ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای سال آینده شهر تهران اظهار کرد: می‌توان بودجه سال ۹۵ را به جای ۱۸ هزار میلیارد با ۱۵ یا ۱۶ هزار میلیارد تومان که معقول و منطقی نیز هست بست، بدون اینکه اختلالی به ارائه خدمات به مردم وارد کند. او همچنین با اشاره به صحبت‌های مدیران شهرداری درخصوص تحقق ۸۶ درصدی بودجه سال جاری در ۹ ماه نخست سال عنوان کرد: این در حالی است که بررسی کارشناسان از گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری نشان می‌دهد که طی این بازه زمانی فقط ۶۰ درصد بودجه محقق شده است.

او با بیان اینکه ممکن است در فضای پساتحریم گردش مالی در شهرداری رونق یابد، گفت: اما باید بودجه فعلی را بر اساس واقعیت تنظیم کنیم و اگر اتفاقی در پساتحریم رخ داد، می‌توانیم متمم بودجه بیاوریم اما آن چیزی که مهم است اینکه باید سقف ردیف‌های بودجه‌ای فروش تراکم مازاد و دریافت عوارض تغییر کاربری کاهش یابد و اعضای شورا با نظارت حداکثری مصر باشند که شهرداری پا را فراتر نگذارد. او با بیان اینکه منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل عوارض پروانه ساختمانی، مازاد تراکم و تغییر کاربری در بودجه ۹۴ در شورای شهر ۷هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان بوده اما عملکرد شهرداری ۵هزار و ۷۷۰میلیارد تومان بوده است، گفت: چطور در بودجه ۹۵ پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان داشته‌اند؟ همچنین در ردیف درآمد حاصل از تغییر کاربری در سال ۹۴ شورا ۳هزار و ۲۶۴میلیارد تومان مصوب کرده و در عملکرد شهرداری سه هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان محقق شده است و این موضوع نشان می دهد تمام پول‌ها را گرفته‌اند و ۹ ماهه کار یک سال را انجام داده‌اند و در سال ۹۵ نیز خواستار اختصاص ۴هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان شده‌اند.