گلایه دختر حسین پناهی

آنا پناهی دختر حسین پناهی در گفت‌وگو با مهر، نوشته یغما گلرویی در خصوص علت مرگ حسین پناهی را کذب دانست و افزود: آقای گلرویی در مطلبی تحت عنوان «مرگ خودخواسته حسین پناهی» سعی کرده علت مرگ ایشان را خودکشی نشان دهد و برای تایید آن به بیان خاطرات دروغین و من درآوردی پرداخته است. وی این نوشته را یک توهم ناشیانه عنوان کرد و بیان داشت: نمی‌دانم چرا ایشان بعد از هفت سال و بعد از اینکه از ایران رفته به یاد حسین پناهی آن هم به این شکل افتاده است.

علت مرگ حسین پناهی سکته قلبی بود

پناهی تصریح کرد: حسین پناهی به گواه پزشکی قانونی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ به علت سکته قلبی فوت کرد و بیان هر علتی غیر از این کذب محض است. دختر حسین پناهی اظهار داشت: حسین پناهی آدم عجیب و غریبی نبود و به تعبیر خود ایشان «یک روستازاده حیران است که آلاکلنگ وجودش در گذر از تضادهای ناگزیر و ناخواسته در برخورد با مسائل به شکل اغراق آمیزی در نوسان فرازها و فرودهاست.» وی بیان کرد: او آدم پیچیده‌ای نبود و اینقدر ساده حرف می‌زد، زندگی می‌کرد و شعر می‌گفت که شاید ما با تلاش و مهارت نتوانیم به آن آسانی حرف بزنیم یا زندگی کنیم.

پناهی وصیتنامه‌ای ندارد

آنا پناهی همچنین گفت: حسین پناهی وصیتنامه‌ای ندارد و مطلبی که مدت‌هاست به نام وصیتنامه حسین پناهی منتشر شده جعلی است. وی افزود: این مطلب یک نوشته سبک و طنز است که نه از لحاظ ساختار نوشتاری شبیه آثار و نوشته‌های حسین پناهی است و نه در شأن این هنرمند فقید است. حسین پناهی کارگردان، نویسنده، شاعر و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون روز ششم شهریور ماه سال ۱۳۳۵ در روستای دژکوه از توابع استان کهکیلویه و بویراحمد متولد شد. وی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ و در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در خانه‌اش در تهران درگذشت و در زیر بلوط‌های هزار ساله زادگاهش به خاک سپرده شد.