معاون سازمان، لباس تیم ملی فوتبال دختران را تایید نکرد

عکس: خبرآنلاین

مرضیه اکبرآبادی، معاون بانوان سازمان تربیت بدنی لباس تیم ملی فوتبال دختران المپیکی ایران را تایید نکرد. او پس از حضور در اردوی تیم ملی به نشانه اعتراض محل تمرین ملی‌پوشان را ترک کرد. به گزارش ایسنا، این اتفاق در حالی رخ داد که مرضیه اکبرآبادی، معاون بانوان سازمان تربیت بدنی در حضور رییس و دبیر فدراسیون، علیزاده رییس آکادمی فوتبال، محصص رییس کمیته آموزش و مسوولان کمیته بانوان فدراسیون به نشانه اعتراض در حالی که به شدت ناراحت بود محل تمرینات تیم ملی را ترک کرد و گفت فدراسیون باید برای این پوشش پاسخگو باشد.

معاون بانوان سازمان تربیت بدنی گفت: سازمان تربیت بدنی لباس جدید تیم فوتبال دختران را تایید نمی‌کند و به هر قیمتی حاضر نیستیم تیم اعزام کنیم.

مرضیه اکبرآبادی در رابطه با مخالفت خود با پوشش و لباس جدید تیم فوتبال دختران المپیکی ایران اظهار کرد: من این لباس را تاکنون ندیده بودم، نه پوشش سر این بود و نه تن‌پوش. سازمان این لباس را تایید نمی‌کند. ما برای طراحی لباس جدید تیم ملی بیش از ۱۰ جلسه کار کارشناسی برگزار کردیم، فراخوان دادیم و از طراحان دعوت کردیم ایده‌های خود را به ما بدهند، از آنها خواسته بودیم تا مواردی که برای ما مهم است در طرح خودشان لحاظ کنند.

وی ادامه داد: فقط یک طراح توانسته بود طرحی نزدیک به لباس مورد نظر فیفا و ما را طراحی کند. ظاهرا رییس فدراسیون نتوانسته با آن طراح کنار بیاید و به توافق مالی برسد. سازمان موظف است به پوشش بانوان نظارت داشته باشد، این لباس به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا محل تمرین تیم ملی را که مسوولان فدراسیون هم در آن حضور داشتند به نشانه اعتراض ترک کردید، خاطرنشان کرد: دیدم اگر حضور داشته باشم همچنان از لباس تیم عکس گرفته می‌شود، به همین دلیل محل تمرین را ترک کردم.

علی کفاشیان هم در رابطه با لباس جدید تیم فوتبال دختران المپیکی ایران اظهار کرد: مراجع ذی‌ربط باید در این باره اظهارنظر کنند. این لباس فرم استاندارد فیفا است اگر ایراد دارد باید آن را پیدا و اصلاح کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره انتقاد مرضیه اکبرآبادی از لباس جدید بانوان و ترک محل تمرین تیم ملی گفت: معاون بانوان سازمان برای این آمده بود که ایرادهای پوشش جدید گرفته شود. بهتر بود قبل از برنامه امروز این لباس را می‌دید. سازمان تربیت بدنی طی نامه‌ای به ما اعلام کرده که این لباس تایید شده است، اگر هم ایرادهایی دارد ما آن را برطرف خواهیم کرد.