استقلال  بدون کاپیتان برد

دنیای اقتصاد: بالاخره سوت لیگ چهاردهم زده شد. روز اول از هفته اول هم اتفاق کم نداشت. از ادامه جنگ و دعوای قلعه‌نویی با نکونام تا شکست قهرمان فصل گذشته لیگ برتر. تیم استقلال در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه تختی به مصاف راه‌آهن رفت که با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به پایان رسید. ابتدا رامین رضاییان در دقیقه ۳ در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که با یک شوت دقیق گل راه‌آهن را به ثمر رساند، اما هرچه بازی رو به انتها رفت استقلال که بدنی آماده‌تر داشت ابتکار عمل را در دست گرفت. در دقیقه ۵۶ ارسال خسرو حیدری از سمت راست در داخل محوطه جریمه به جاسم کرار رسید که او با یک شوت گل استقلال را به ثمر رساند تا بازی مساوی شود. در دقیقه ۷۴ سانتر خسرو حیدری در محوطه جریمه روی سر محمد قاضی فرود آمد و ضربه سر این بازیکن گل دوم استقلال را رقم زد. این نتیجه تا آخر بازی دست نخورد تا استقلال مقابل تیم بحران زده راه‌آهن اولین ۳ امتیاز را به حساب خود واریز کند. اتفاقی که با خوشنودی سرمربی این تیم همراه بود هرچند که او توقع بیشتری از تیمش دارد.

قلعه‌نویی دو ستاره بازی را معرفی کرد

قلعه‌نویی دروازه‌بان حریف را ستاره بازی می‌داند و می‌گوید: «ما هنوز با تیم ایده‌آل‌مان فاصله داریم، برخی بازیکنان هنوز هماهنگ نشدند، اما فکر می‌کنم هواداران هم از نتیجه و هم از بازی راضی باشند. دو ستاره‌ای که در این بازی حضور داشتند یکی استقلال بود و دیگری طالب‌لو که به شرایط آرمانی برگشته است، اگرچه طالب‌لو از استقلال دور است اما او را جزو خانواده این تیم به حساب می‌آورم. اگر او از دروازه‌ راه‌آهن محافظت نمی‌کرد قطعا ما بیشتر از دو گل به این تیم می‌زدیم.

قلعه‌نویی درخصوص اظهاراتی که جواد نکونام علیه او انجام داده،‌ تاکید کرد: این مساله اینقدر ارزش ندارد که دو بار در مورد آن صحبت کنیم. شنبه (امروز)شکایت خود را از او پیگیری می‌کنم.»

سرمربی استقلال در مورد اینکه دو سه بازیکن دیگر از جمله سیاوش اکبرپور و ایمان موسوی هم علیه او صحبت کرده‌اند، گفت:‌ «جالب است که بدانید دو روز پیش سیاوش اکبرپور به دفتر ما آمده بود و شاهد هم در این زمینه داریم. اگر ایمان موسوی راجع به من صحبت کرده باشد حتما جوابش را می‌دهم.»

آندوی عصبانی

اما تیم او یک حاشیه دیگر هم داشت، آندرانیک تیموریان پس از دیدار استقلال و راه‌آهن درحالی که عصبانی بود از اتوبوس استقلالی‌ها پیاده شد و از مسوولان تیم خواست هرچه سریع‌تر برای او یک تاکسی بگیرند تا ورزشگاه را ترک کند.

تیموریان ناراحتی خود را با خروج از اتوبوس و کوبیدن ساکش روی زمین بروز داد و اگر پادرمیانی یکی از مسوولان تیم نبود او به اتوبوس و کنار دیگر بازیکنان بازنمی‌گشت. خبرنگار خبرگزاری تسنیم که گویا تنها خبرنگار حاضر در این صحنه بود آنچه دیده بود را عینا مخابره کرد. این موضوع به مذاق تیموریان خوش نیامد و این بازیکن صبح دیروز و در حاشیه تمرین استقلال وقتی آن خبرنگار را دید با استفاده از الفاظی تند از انتشار این خبر انتقاد کرد.

کاپیتان‌ها چه کسانی هستند؟

در غیاب امیر حسین صادقی که گفته می‌شود کاپیتان اول استقلال است خسرو حیدری بازوبند را بر بازو بست. پس از اینکه خسرو حیدری در دقیقه ۸۹ از زمین مسابقه خارج شد، بازوبند کاپیتانی به امیر قلعه‌نویی رسید که سرمربی آبی‌پوشان به دنبال بازیکنی می‌گشت که بازوبند کاپیتانی را به او بدهد. قلعه‌نویی رو به سمت نیمکت استقلال اعلام کرد که بازوبند را به چه کسی بدهم؟ سوالی که نشان داد هنوز اولویت بستن بازوبند در استقلال مشخص نشده است. حیدری در مورد اینکه چه شد بعد از تعویض بازوبند را به قلعه‌نویی داد، گفت: «یادم رفت بازوبند را تحویل بدهم و سپس برگشتم و بازوبند را قلعه‌نویی گرفت و به بچه‌ها داد.» مدافع استقلال در پاسخ به این سوال که کاپیتان سوم استقلال چه کسی است، تصریح کرد: «فرقی نمی‌کند، اما فکر می‌کنم آندرانیک تیموریان باشد.» آندو تیموریان هم در مورد اینکه بعد از تعویض برهانی و خسرو حیدری بازوبند کاپیتانی به دست قلعه‌نویی رسید و او بازوبند را بر بازو نبست گفت: «در مورد کاپیتانی قلعه‌نویی تشخیص می‌دهد کدام بازیکن بازوبند را ببندد.»

قهرمان باخت

اما در بازی مهم دیگر هفته تراکتوری‌ها که در تبریز میزبان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بودند، در نیمه اول توسط سامان نریمان جهان به گل رسیدند. این گل در دقیقه ۳۱ زده شد. نیمه اول این مسابقه با همین گل به پایان رسید. در نیمه دوم فولاد در دقیقه ۷۴ توسط مساریچ به گل تساوی دست یافت، اما تبریزی‌ها که دوست نداشتند یک پیروزی خانگی را از دست بدهند، در دقیقه ۸۲ توسط ادینیو به گل برتری دست یافتند. این آخرین گل مسابقه بود و تراکتورسازی با نتیجه دو بر یک حریف را شکست داد. سرمربی فولاد این باخت را به حواشی ماجرای پایان خدمت بازیکنان مربوط دانست.

صبا هم ذوب را شکست داد

سومین نتیجه ۲بر یک در بازی صبا و ذوب‌آهن رقم خورد.این بازی در ورزشگاه یادگار امام قم با حضور حدود ۱۵۰ تماشاگر برگزار شد که در پایان شاگردان صمد مرفاوی ۳ امتیاز این بازی را با نتیجه ۲ بر یک از آن خود کردند. ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۳ و آمنیو آچیله در دقیقه ۸۶ برای صبا گلزنی کردند و تک گل ذوب‌آهن را مرتضی تبریزی در دقیقه ۷۲ به ثمر رساند.