اتاق هوا تازه می‌خواهد
مدیرعامل پتروشیمی رجال گفت: در دولت نهم و دهم حتی یک پتروشیمی هم کلنگ نخورد که به بهره‌برداری برسد. مهندس رجالی با اشاره به امتیازات صنعت پتروشیمی در کشور افزود: به‌رغم وجود منابع قوی گاز، نفت، زمین و دریا هنوز در صنعت پتروشیمی به جایگاه واقعی خود نرسیدیم و باید بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. وی در حالی که نقش اتاق را تاکنون نقشی مشاوره‌‌ای دانست تصریح کرد: باید بتوانیم اتاق را از لایه مشاوره خارج و نقش سیاستگزاری برای آن ایجاد کنیم.
بنیانگذار نخستین واحد پتروشیمی بخش خصوصی با اشاره به اینکه هنوز هم در حال حاضر به طور واقعی ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی است،‌ افزود: ما باید بتوانیم با حضور در اتاق این معادله را بر عکس کنیم و تنها ۲۰ درصد سهم در اختیار دولت قرار دهیم.
مهندس رجالی اضافه کرد: اعضای اتاق باید بتوانند دولت اقتصادی را حامی بخش خصوصی کرده و اقتصاد دولتی را پس بزنند.
وی با اشاره به اینکه بدنه دولت در دوره نهم و دهم بزرگتر از قبل شد، افزود: باید تلاش کنیم تا به جایگاه بخش‌خصوصی حقیقی برسیم.
مدیرعامل پتروشیمی رجال، پشتیبانی از سرمایه‌گذاران را از دیگر دلایل حضور در اتاق دانست و گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم به طور عملی از سرمایه‌گذاران حمایت حقیقی داشته باشیم و باید تلاش کنیم که در این زمینه مشکلات را برطرف کنیم.
مهندس رجالی در ادامه اتاق را سفیر مذاکرات اقتصادی ایران در دیگر کشورها دانست و افزود: تا دو سال پیش وزارت خارجه حتی اجازه حضور نمایندگان اتاق در اتاق‌های دیگر را نمی‌داد، ‌روالی که اکنون کمی تعدیل شده و باید تلاش کنیم به شکل مطلوب خود برسد.
وی تصریح کرد: دنیا با اقتصاد و سفیران اقتصادی به مقاصد خود می‌رسد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
مهندس رجالی در پایان حضور در اتاق را برای انتقال تجربیات طولانی بخش پتروشیمی به جوانان بسیار مفید دانست و افزود: اتاق اتفاق تازه می‌خواهد.