دستور مبارزه با فساد در شهرداری تهران

گروه مسکن: شهردار تهران برای دومین بار در سال جاری بر ضرورت مبارزه با فساد مالی و اداری در مجموعه شهرداری تهران و در دو معاونت مالی و شهرسازی تاکید کرد. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دیروز در جریان تودیع و معارفه ۹ تن از شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که رابطه مالی مردم با شهرداری از طریق حضور سیستم بانکی در این پروسه قطع شود.او اظهار کرد: ما نمی‌گوییم فساد را در مجموعه به صفر می‌رسانیم اما فساد باید رو به کاهش باشد. آغاز این بحث هم بیشتر در موضوعات حوزه شهرسازی، مالی و اقتصادی است.

بنابراین حتما باید تلاش کنیم تا با سیستمی کردن و همچنین با نظارت، کنترل، تنبیه و تشویق با این فساد مالی و اداری مقابله کنیم. او تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که امسال حتما باید اجرایی شود آن است که ما در حوزه درآمد نباید از دست مردم چک و پول بگیریم، بلکه این چک و پول باید به شبکه بانکی برود.

همچنین با مصوبه شورای شهر تهران و قطعی شدن ضرایب در محاسبات، ضروری است همه این موارد سیستمی شود. شهردار تهران با بیان اینکه چابک‌سازی سیستم در مبارزه با فساد مالی و اداری، صرفه‌جویی و الگوی مصرف موثر است، ادامه داد: حتما باید سیستم را به سمت برون‌سپاری پیش ببریم.

ماموریت جدید شهرسازی

قالیباف به مطالبه مقام معظم رهبری از شهرداری‌ها مربوط به بحث نما و شهرسازی اشاره کرد و گفت: شهرداران مناطق و معاونان شهرسازی باید به سرعت به این موضوع توجه کرده و در حوزه معاونت‌های شهرسازی مناطق تغییر نگرش دهیم، چرا که این معاونت‌ها تا کنون کار اداری و صدور پروانه را انجام می‌دادند اما ضروری است این کارهای اداری به دفاتر خدمات الکترونیکی سپرده شده و معاونت‌های شهرسازی و معماری بحث نظارت را انجام داده و به سمت طراحی شهری بروند.

بافت فرسوده تکان می خورد

شهردار تهران با تاکید بر توجه به نوسازی بافت فرسوده، عنوان کرد: بسته جدید بافت فرسوده باید نهایی و ابلاغ شود چراکه این سیاست‌ها است که می‌تواند بافت فرسوده را تکان دهد. با این بسته جدید رشد قابل توجهی در حوزه بافت فرسوده صورت می‌گیرد و با این سیاست‌ها و تغییر نگرش‌ها می‌توانیم بافت فرسوده را بیش از گذشته اصلاح کنیم.

او افزود: البته نمی‌گوییم در بافت فرسوده کار خیلی بزرگی انجام داده‌ایم اما با بسته تشویقی جدید به سمتی می‌رویم که نوسازی‌ها در مناطق فرسوده سرعت بیشتری بگیرد.