چینی‌ها در انتظار نسل پنجم اینترنت پرسرعت

ایرنا: چین اعلام کرد که به‌زودی مشترکان تلفن‌های همراه این کشور می‌توانند به فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت برای این تلفن‌ها دست پیدا کنند.

در شرایطی که مشترکان تلفن همراه در سراسر دنیا هنوز در حال گفت‌و‌گو درباره نسل چهارم اینترنت پرسرعت هستند راه‌اندازی نسل پنجم در چین یک جهش بزرگ در فناوری ارتباطات محسوب می‌شود. وزارت صنعت و فناوری اطلاع‌رسانی چین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که کار کردن با نسل پنجم شبکه اینترنت دیگر یک آرزو نخواهد بود و مشترکان به‌زودی از آن بهره‌مند خواهند شد.

شاید برای دارندگان تلفن همراه جالب باشد که بدانند وقتی یک فیلم ۸ گیگابایتی با فناوری نسل سوم در مدت ۷۰ دقیقه و با فناوری نسل چهارم ارتباطات در ۷ دقیقه ذخیره می‌شود، با فناوری نسل پنجم پرسرعت همین کار تنها ظرف ۶ ثانیه امکان‌پذیر است. نسل پنجم فناوری ارتباطات پرسرعت تلفن‌های همراه یک پدیده مستقل نیست بلکه انقلاب و تحولی بزرگ در مجموعه نسل‌های قبلی فناوری ارتباطات بدون سیم متشکل از نسل‌های دوم، سوم و چهارم به حساب می‌آید.

آکادمی تحقیقات ارتباطات چین اعلام کرده است که این فناوری مطابق با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود و پژوهشگران چین در حال ثبت امتیاز انحصاری آن به نام چین هستند. این آکادمی افزوده است که فناوری جدید دنیای ارتباطات را متحول خواهد کرد.