کرمانشاه از استان‌های برتر در زمینه فن بازارها شود

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: نشست تخصصی فن بازار به ریاست معاون استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس فن بازار ملی ایران در کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست راهکارهای توسعه فن بازار در استان مورد بررسی قرار گرفت. هدایت حاتمی، معاون استاندار کرمانشاه در این نشست به توجه استان در ورود ایده‌های نو اشاره و اظهار کرد: از اقداماتی که در این زمینه انجام شده تلاش برای توسعه ارتباط بین دانشگاه و بازار به‌منظور نیازسنجی بازار و ارائه ایده‌های نو از سوی دانشگاه به بازار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و تجارت مرزی، به برنامه‌های توسعه این بخش‌ها اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در مسیر تجارت عراق قرار دارد و دارای زیرساخت‌های قوی و مناسبی به این منظور است، به طوری که دارای دو منطقه ویژه اقتصادی در اسلام آباد و قصرشیرین است و همچنین پایلوت استان مجازی و نخستین استان ورود کننده به مساله استارت آپ‌ها است که همه این موارد در کنار توانمندی‌های دیگر، هرگونه سرمایه‌گذاری و ورود ایده‌های جدید را به این استان توجیه پذیر می‌کند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تصریح کرد: از مزیت‌های کرمانشاه دارا بودن پارک علم و فناوری قوی است که ظرفیت زیادی در زمینه حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دارد و کمیته‌های تخصصی مختلفی ازجمله کمیته تجاری‌سازی را فعال کرده است. فن بازار این پارک نیز در حال شکل‌گیری است و مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فن بازارها افزود: در بازار فناوری فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی دارند که مسیر توسعه را تسهیل می‌کند. حاتمی با اشاره به نقش فن بازار در تجاری‌سازی دانش و فناوری، فن بازارها را از مباحث کلیدی بخش علم و فناوری دانست و گفت: فن‌بازارها محصول پیشرفت‌ها و تحولات علمی و فناوری دو دهه اخیر کشور است و می‌تواند منشأ پیشرفت و تحول در علم و فناوری باشد. وی در ادامه گفت: در کرمانشاه نیز به جد از ورود فن بازارها استقبال می‌کنیم و آن را در دستور کار داریم و می‌خواهیم از استان‌های برتر در این زمینه باشیم.

وی گفت: کشور ما در زمینه علم و فناوری دارای جایگاه قابل توجه و مستحکمی است به نحوی که ۲ درصد از تولید علم جهان را در اختیار داریم و از معدود کشورهایی هستیم که نقشه جامع علمی داریم. معاون استاندار یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را بازاریابی و فروش محصول عنوان کرد و افزود: خرید محصولات با کیفیت تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند از طریق فن بازارها در قالب نقش واسطه‌ای که دارند تضمین شود که این موضوع منجر به تقویت و رشد این شرکت‌ها می‌شود.